אדון מלפפון לילדים בלבד

0
176
עומר שמחוני אדון מלפפון - נתניה
אדון מלפפון לילדים בלבד. עומר שמחוני

ירקות או לא להיות: בואו נדבר על זה רגע: רוב הילדים לא "עפים" על מלפפון ועגבנייה לצד גבינה לבנה בארוחת הערב. ובכל זאת, כל הורה יודע שתזונה נכונה לילדים אמורה לכלול בתוכה את כל אבות המזון ולהיות עשירה במגוון פירות וירקות טריים. פעמים רבות הילדים מסרבים לאכול פירות וירקות ומעדיפים לאכול, בין השאר בשל עצלות ההורים (בינינו, "אין זמן" זה תירוץ), דווקא, מאכלים פחות בריאים – עתירי שומן וסוכר. מה עושים? עומר שמחוני מצא דרך להגיע לליבם של הילדים.

שמחוני (36), תושב העיר נתניה, רואה חשבון ומורה במקצועו, חיפש את הדרך להגיע ללבם של הילדים ולגרום להם לאהוב ירקות ועל הדרך לשפר את מיומנויות הקריאה. התוצאה היא ספר ילדים משעשע ומאויר, הגורם לילדים להזדהות ולחבב את גיבורי הספר: אדון מלפפון, גברת עגבנייה ושאר ירקות. בראיון לעיתון נתניה און ליין – נתניה און ליין, הסביר שמחוני למה בחר, דווקא, לכתוב ספר ילדים.

"כתבתי ספר ילדים שנקרא 'אדון מלפפון'. אני במקצועי בכלל רואה חשבון, אבל תמיד היה בי צורך לכתוב והרגשתי שיש לי כשרון לכך", הוא מספר לנתניה און ליין. "הרעיון לספרי ילדים נולד מתוך הצורך לכתוב משהו שיהיה בעל משמעות לילדים – סיפור עם מסר חשוב. אמרתי לעצמי, אם אחרים עושים את זה, גם אני יכול ואפילו יותר טוב. הרעיון של אדון מלפפון נולד בעקבות מצב נתון: בימינו, תרבות הג'אנק פוד והסוכרים, שולטת בילדים. היום זאת מלחמה של ממש, לתת לילדים לאכול ירקות ומאכלים בריאים אחרים". .

על מה מסופר ב"אדון מלפפון"?
"מטרתו המרכזית של הספר היא לגרום לילדים לאהוב את הירקות, שהם הגיבורים של הסיפור. הכל מתחיל בכך, שמר תפוח אדמה הולך לבקר את חבר שלו, אדון מלפפון, ובדרך מצטרפים אליו כל הירקות – עד שהם מגיעים לביתו של אדון מלפפון ואז… הפתעה".

האם אתה מאמין, שבאמצעות סיפור ילדים עשויים להסתכל אחרת על ירקות?
"ודאי. ילדים הם כמו ספוג. הכל תלוי למה הם נחשפים ועד כמה הם מזדהים ומושפעים מזה. האחייניות שלי, למשל, ממש לא אהבו ירקות. מאז שקראו את הספר, הן ממש רוצות ואפילו משתמשות בדמויות של הספר. למשל: 'עכשיו אני אוכלת את גברת עגבנייה'. לספרים, כך אני מאמין, יש כוח על ילדים".

בשבוע שעבר השתתפת בשבוע הספר האלטרנטיבי בעיר נתניה, מיזם מקורי שנועד לחשוף סופרים ומשוררים בתחילת דרכם. איך הייתה עבורך החוויה?
"זו הייתה יוזמה נפלאה של הסטודנטים של מכללת נתניה. התגובות היו מצוינות. מכרתי כבר המון ספרים, וההורים פשוט מודים לי על-כך שהילדים שלהם החלו לאכול ירקות בעקבות הספר. רק לשמוע ביקורות כאלה, זה מחמם לי את הלב ומעניק תחושה טובה שהצלחתי להעביר את החשיבות של הדברים. אני רואה בזה שליחות של ממש – לדעת שילדים מתחילים לאכול בריא בזכותי. בנוסף, השתתפתי בשבוע הספר ברמת פולג. עוד דבר שמשמח אותי, זה שהספר יוצג בקרוב למכירה בחנויות הספרים ותצא גם גרסה של הספר באנגלית ובצרפתית, כי מסתבר שילדים וירקות זה עניין עולמי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן