אוזני המן בקלי קלות

1
268
אוזני המן נתניה
אוזני המן. צילום סער אהרוני

עבורי כילד, פורים נחלק לשניים – כחג בו נהניתי מכל רגע בו טיילתי ברחובות נתניה עם התחפושת, וגם כחג הסינג'ורים: "מותק, קח את המגש הזה ותן אותו לשכנים ממול ואל תשכח להגיד חג שמח". היום, פורים עבורי זה תירוץ להיכנס למטבח ולאפות את מטעמי החג. בינינו, אי-אפשר להעביר את פורים בלי איזו עוגייה אחת (או קילו) של אוזן המן. אומנם, לא מדובר בעוגייה שהיא חלק טבעי מהמסורת, אבל במשך אלף ויותר שנים של אכילת אוזני המן, הפכה העוגייה הזו לחלק בלתי נפרד מפורים.

מתכון אוזני המן במילוי ממרח תמרים עם טאצ' אישי

חומרים: 
210 גרם קמח
60 גרם סוכר
100 גרם חמאה לא רכה ולא קרה (בין לבין וחתוכה לקוביות)
רבע כפית תמצית אפיה
חצי ביצה שלמה (לקשקש אותה ולחלק)
רבע כפית אבקת אפיה
קורט מלח

מרכיבים למילוי:
150 גרם מחית תמרים
כפית שטוחה קינמון
2 כפות גרידת לימון
רבע כפית תמצית וניל

תהליך ההכנה:
1. נתחיל בהכנת הבצק. בשלב ראשון נעביר את קוביות החמאה למיקסר ונוסיף את הסוכר, גרידת הלימון, המלח, את תמצית הווניל ואת הביצה. נעבוד עם המיקסר במהירות בינונית עד לאיחוד חומרים. שימו לב לא להגיע להקרמה – ערבול של 2-3 דקות.

2. נוסיף את הקמח הקמח ונעבוד בשלב ראשון במהירות נמוכה כדי לא לפזרו לכל עבר. רק לאחר איחוד ראשוני נתחיל להגביר מהירות למהירות בינונית. אחרי ארבע עד חמש דקות נקבל בצק אחיד, דביק ואלסטי. טיפ: הסימן הכי יעיל לבצק מוכן זה כאשר הוא נפרד בקלות מהדפנות ונדבק לוו הגיטרה של המיקסר. בשלב זה נעטוף את הבצק בניילון נצמד ונניח במקרר לחצי שעה.

3. את הזמן נעביר בהכנת המילוי. אפשר להשתמש בשוקולד או בפרג, בחמאת בוטנים או בשילוב של אגוזים מפורקים. אני מעדיף מחית תמרים בסגנון שלי. ניקח את כל מרכיבי המילוי, נכניסם לקערה ובאמצעות כף גדולה נערבב היטב.

4. נוציא את הבצק, נרדד לעובי של ארבעה מילימטר ונקרוץ עיגולים בגודל הרצוי. נניח את העיגולים בתבנית אפייה ובאמצעות מכשיר זילוף (או כפית) נזליף במרכז כל עיגול. נקפל את הבצק בשלושה צדדים (ליצירת משולש). נחמם תנור לחום של 170 מעלות ונכניס לאפייה של רבע שעה עד 20 דקות. זהו, יש לכם אוזני המן, בתיאבון.

מתכונים נוספים העשויים לעניין את הגולשים: 

אגסים ביין וקציפת מסקרפונה

עוגת שיש ביתית עשירה במיוחד

עוגת ביסקוויטים משודרגת

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן