אותרו גופותיהם של שני נעדרים בכנרת

0
237
השיטור הימי בחיפושים אחר הנעדרים, צילום דוברות המשטרה

לירון כראדי בן 17 מנתניה, נחמן איטח בן 21 מביתר עילית ואיתמר אוחנה בן 19 מקריית שמונה, נעלמו ביום רביעי שעבר, בעת שהיו על מזרוני ים בכנרת. הרוחות החזקות והמים הסוערים סחפו את שלושת הצעירים, שהוגדרו נעדרים. במשך שישה ימים נערכו חיפושים אחר שלושת הנעדרים. ביום שני בשעות הערב, מוצאי חג הפסח אותרו גופותיהם של שניים מהנעדרים. מספר שעות לאחר מכן הודיעה המשטרה, כי הנעדרים שזוהו הם לירון כראדי ז"ל ונחמן איטח ז"ל.

שתי הגופות אותרו בעקבות שימוש בסונאר ובציוד נוסף של חיל הים. בשעות הערב התקבל מהסונאר, אשר סרק את האזור בו נעלמו הנעדרים, מידע, על פיו התגלו שני עצמים דמויי אדם. צוללנים נשלחו לשתי הנקודות בהן איתר הסונאר את העצמים ומשו מהים את גופותיהם של שניים מהנעדרים. הגופות אותרו במרחק של כ-600 מטרים מהחוף ובעומק של כ-30 מטרים. לאחר שנמשו מהים הועברו להליך זיהוי בבסיס השיטור הימי בדגניה.

מהמשטרה נמסר, כי במסגרת החיפושים אחר שלושת הנעדרים בכנרת, כלל המאמצים הובילו למציאת שתי גופות באזור בו התמקדו החיפושים.

ספינה מתאימה שנשכרה על ידי משטרת ישראל שעליה הותקן סונאר וציוד מתקדם נוסף של חיל הים הצליחו לסמן עבור הצוללנים את מיקום הגופות ולאפשר להביא אותם לחוף לצורך זיהוי. גופות שני הנעדרים הועברו לתהליך זיהוי מקצועי שהתבצע בבסיס השיטור הימי בדגניה. לקראת חצות התקבל זיהוי ודאי של לירון כראדי ונחמן איטח.

עוד נמסר מהמשטרה, כי "העובדה שהגופות נמצאו בתוך התיחום שסומן באמצעות ממצאי החקירה המורכבת, מוכיחה שסדר הפעולות לניהול החיפושים התבצע בצורה מיטבית. טרם הסתיימה סריקת כל השטח שתוחם".

בנוסף למשטרת ישראל השתתפו בחיפושים פרשים, לוחמי מג"ב, מתנדבים, צוללים מיחידת המתנדבים של משטרת ישראל, אופנועי ים, מסוק משטרתי,סירות מתנדבים, צוללים מתנדבי זק"א ורחפנים של מתנדבי זק"א, שפעלו מהאוויר על מנת לנסות לאתר את הנעדרים.

כוחות החילוץ וההצלה ממשיכים בחיפושים על מנת לאתר את הנעדר השלישי. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל המפקדת על כלל מאמצי החיפוש בימים האחרונים מאז היעדרות הצעירים והזוכה לשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל וכוחות ההצלה האחרים, תמשיך במאמצי החיפוש בניסיון לאתר את כלל הנעדרים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן