אישה טבעה בחוף סירונית-מצבה קשה

0
283
צילום דוברות מד"א

ביום שבת בשעות הצהריים הוזעקו כונני מד"א לאירוע טביעה בחוף סירונית בנתניה. מהמים נמשתה דקות קודם לכן אישה בת 47, ללא דופק וללא נשימה. למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי האישה נכנסה להתרחץ בים בחוף לא מוכרז ונקלעה לזרם חזק שסחף אותה. זמן קצר לאחר מכן הגיעה אישה למציל בחוף ארבע עונות  וסיפרה לו כי שהיא לא מוצאת את החברה שלה. המציל יצא לים עם אופנוע ים, כשהבחין בהתקהלות בחוף. למקום הוזעקו מצילים ממספר חופים, אשר ביצעו באישה, שהיתה ללא דופק וללא נשימה, פעולות החייאה, עד הגעת צוותי מד"א.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום המשיכו את פעולות החייאה והצליחו להחיותה. האישה פונתה במצב קשה לבית חולים לניאדו בנתניה.

פאראמדיק מד"א דוד שוסמן סיפר: "כשהגענו לחוף ראינו את המציל מבצע פעולות החייאה בסיסיות באישה כבת 47 שנמשתה מהים כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמה ועיסויים וכאשר חזר הדופק היא פונתה במצב קשה לבי"ח לניאדו".

גולשים בחוף סיפרו, כי הים היה סוער מאד, הגלים היו גבוהים, הזרמים חזקים ואיתם סחף חזק מאד. אחד הגולשים ציין, כי מזה מספר ימים הים סוער ומסוכן לרחצה. עודד אחרק, המציל הראשי, סיפר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין על הסכנות בים ועל חינוך להתנהגות בים: "הבעיה הכי גדולה היא חוסר המודעות לים. בתור מצילים לקחנו יוזמה בגלל מקרה טביעה, שאירע לפני מספר שנים, אנחנו עוברים בבתי ספר ומרצים על הסכנות בים. אנחנו מלמדים את הילדים איך לנהוג בים, מה זה זרם מה זו מערבולת וכו'. צריך שיהיה פרויקט כזה שמסבירים לתלמידים מה זה הים ומה הסכנו, כמו גם איך להימנע מהסכנות ואיך להתמודד איתם במקרה ונקלעים אליהם. האישה נכנסה בדיוק מול הזרם, אם היא היתה נכנסת 30 מטר דרומה או צפונה היא היתה יוצאת בלי כלום. הכי חשוב שמתרחצים יכנסו אך ורק בחופים מוכרזים ובשעות שיש מצילים. כשאדם מגיע לחוף מוכרז הוא לא צריך להתעסק בסכנות ואיפה להיכנס. רוב הטביעות קורות בחופים לא מוכרזים או בחופים מוכרזים לאחר סיום שעות עבודת המצילים. אנחנו יודעים איפה השטחים המסוכנים, אנחנו מסמנים אותם, לא מאפשרים למתרחצים להגיע אליהם ובכך אנחנו בעצם מונעים אירועי טביעה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן