אישום: אסי אבוטבול רצח ועקר עיניים

0
205
אסי אבוטבול. צילום ארכיון נתניה און ליין - ksn

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד אסי אבוטבול, אסיר (40) בגין רצח משה הדס בשנת 2000, חטיפתו ופציעתו של אבי ימין ב-2001 וניסיון רצח של אדם נוסף באותה שנה באמצעות מטען חבלה. לאבוטבול מיוחסות עבירות של רצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח ופציעה באמצעות נשק קר, והפרקליטות ביקשה במקביל לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עוה"ד אילה אורן והילה כהן, יחד עם עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), עולה, כי בתקופה הרלוונטית לאישום פעלו אבוטבול ובני משפחתו לביסוס שליטתם בעסקים שונים באזור השרון ובנתניה בפרט. בשנת 2000 השתחרר משה הדס ממאסר ממושך בכלא, וניסה לבסס את שליטתו בעסקים בנתניה. הדבר גרם למתח רב, אך סמוי, בינו לבין הדס. מחשש לדחיקת מעמדו, קירב אבוטבול את הדס אליו, תוך שהוא מבלה עימו רבות בקפה "קינמון" בעיר ורוכש עבורו בגדים.

לפי האישום, בשלב מסוים החליט אבוטבול לרצוח את הדס. לא ידוע כיצד הוא ביצע את הרצח, אולם מכתב האישום עולה, כי לאחר מכן טמן את גופתו במקום שאינו ידוע במטרה לטשטש את ביצוע הרצח ולהעלים ראיות בדבר מעורבותו בביצועו. בהמשך יצר לעצמו אליבי כוזב ואף הורה לאדם ששימש לו אליבי כביכול לשקר בנושא אם ייחקר. למחרת, נפגש אבוטבול עם איש אמונם של אבוטבול ומשפחתו באותם שנים והודה בפניו שרצח את הדס ועקר את עיניו. כן ביקש ממנו לסייע ביצירת מצג כוזב שהדס עוד חי.

מאישום נוסף עולה, כי אבי ימין – שהיה חברם של אבוטבול ואחיו פרנסואה – התרברב לאחר הרצח, בין היתר בפני איש אמונו של אבוטבול, שהוא סייע בהזזת גופתו של הדס. באחד הימים, לאחר שהוכה ע"י פרנסואה, ביקש ימין מהמקורב לאבוטבול ליישר את ההדורים ביניהם. לבקשתו של ימין, פנה המקורב לפרנסואה על-מנת לפייסו והזכיר לו כי ימין הוא חברם ואף סייע לאסי אחיו בהזזת גופת הדס. לשמע הדברים הגיב פרנסואה בכעס, וקשר קשר יחד עם אחיו אסי לחטוף, לדקור ולסחוט את ימין. הם הסיעו אותו ברכב לחורשה מבודדת ליד שכונת פולג, שם, על פי כתב האישום, דקר אסי את ימין עם סכין במקומות שונים בגוף ואילו פרנסואה היכה אותו במוט במשך דקות ארוכות. אחר כך דרשו ממנו 100 אלף שקל ושחררו אותו.

באישום השלישי טענה הפרקליטות, כי אסי אבוטבול החליט לרצוח את איש אמונם המקורב להם, זאת נוכח סירובו לסייע לו ליצור מצג כוזב שמשה הדס עוד חי. ב-19.7.01 טמן אבוטבול בעצמו, או באמצעות מי מטעמו, בפח מיחזור נייר מטען חבלה שהורכב מחומר נפץ בעל תכונות מרסקות, ברגים, מסמרים ומוליך חשמלי. אבוטבול הציע למקורב לנסוע ברכב כשלחץ המקורב על שלט פתיחת דלתות הרכב הופעל המטען והתפוצץ בעוצמה רבה. הוא נפצע קשות וגופו החל לבעור. חבריו שעברו במקום כיבו את האש ופינו אותו לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. לאחר שעבר החייאה ואושפז, שוחרר מבית החולים. כתוצאה מהפיצוץ נפצע קלות עובר אורח שהיה במקום, ניזוקו מספר כלי רכב שעמדו בסמוך למקום והתנפצו חלונות של בתים סמוכים.

בכתב האישום לא מואשם אבוטבול ברצח עו"ד יורם חכם. בשבועות האחרונים ייחסה המשטרה לאבוטבול את רציחתו של עו"ד חכם, ככל הנראה, על רקע סכסוך כספי בין השניים. אבוטבול הכחיש בתוקף את החשד שיוחס לו ואף טען באחד מהדיונים על הארכת מעצרו, כי "בעניין של עו"ד זה אות קיין, זה כמו שיגאל אמיר רצח את ראש הממשלה. גם המשטרה שלי אכלה אותה, גם אשתי נעצרה. היחיד שנפגע מזה זה אני, אני שילמתי את כל הכסף. יש יותר אנשים שיש להם יותר מניע ממני, הם מאשימים אותי בדבר שלא יעשה, משהו חמור ביותר, ובאיש חוק. זה מוגזם, אין להם גבולות, הם מעלילים עלילות, הם תופסים אנשים, מעמידים אותם בתנאים קשים. אין לי יד ורגל בזה".

פרשה 512 כוללת צוות של 11 פרקליטים מפרקליטויות מחוז ת"א (פלילי) ומחוז מרכז, בראשות עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי). הצוות כולל את עורכי הדין גיא גורן, אלכסנדרה קרא, ניר ביטון ואיריס רמתי מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) ומיכל מזור קולר, נתנאל בוג'ו, איתן פינקלשטיין, דנה אלון, אילה אורן והילה כהן מפרקליטות מחוז מרכז.

חקירת הפרשה נוהלה באגף לחקירות ולמודיעין להב 433 יאחב"ל וימ"ר תל אביב, בסיוע גורמי האגף לחקירות ולמודיעין וכלל יחידות להב 433.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן