אישום: יצאו מנתניה לפגוע בצעיר כנקמה

0
333

פרקליטות מחוז מרכז הגישה, הבוקר, לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד עומר סער, בן 19 מהוד השרון, שלמה קריאף, בן 22 מגבעת שמואל והדר לב, בן 20 מתל אביב המואשמים, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, בקשירת קשר לפשע, הובלה ונשיאה של נשק, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה והחזקת נשק.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי סגנית בכירה בפרקליטות מחוז מרכז, עו"ד לירון שטרית, בין הנאשמים לבין אחרים קיים סכסוך על רקע הפעלת דירות הימורים המכונות "פארטיות" באזור השרון.

בתאריך ה-22.11.2015 אמורה היתה להתקיים פגישה בין הצדדים לצורך יישוב הסכסוך. באותו היום נדקר צעיר המקורב לסער ואשר הפעיל, ככל הנראה, דירת הימורים שמהפעלתה קיבל סער רווח כספי. הנאשמים ואנשים נוספים אשר היו צד לסכסוך, חשדו, כי האחרים הם שאחראים לדקירה והחליטו לפגוע באדם המכונה "שחר", בו חשדו כי היה מעורב באירוע.

למחרת שוחח סער עם אדם המכונה "ברווז", עדכן אותו בנוגע לאירוע הדקירה, וטען כי: "שחר, גם אם ימות העולם, אף אחד לא יכול לעזור לו מעכשיו". בהמשך אמר סער "זהו, הוא מת הילד הזה".

עוד עולה מכתב האישום, כי ב- 24.11.2015 אישר סער את הוצאתה אל הפועל של תכנית הנקם ותיאם את הגעתם של אנשים נוספים על מנת שיחברו אל הנאשמים למימוש התכנית. במהלך אותו היום נערכו מספר ניסיונות להביא לסיומו של הסכסוך, ללא הצלחה.

בהתאם לתוכנית הגיעו הנאשמים וגורמים נוספים לבית בנתניה. החבורה התארגנה על מנת לצאת למימוש תכנית הנקם. בליל אותו היום, בעת התכנסות החבורה בחניון סמוך לבית, צעדו לב וסער לעבר שיחים בסמוך לחניון, שם הוציא לב מתחת לאחד השיחים אקדח חצי אוטומטי ובו מחסנית טעונה ב- 6 כדורים, עטוף במגבת, והעבירו לידי סער. סער וקריאף עלו על קטנוע והחלו בנסיעה מחניון הבית.

השניים נסעו, ברחוב רוטנברג בנתניה, בניגוד לכיוון התנועה, ובהמשך הנסיעה עברו חמישה צמתים כאשר הרמזור בצומת אדום, כשכל העת נסעו במהירות מופרזת של כ- 160 קמ"ש. בהגיעם לצומת רעננה הבחינו הנאשמים במחסום משטרתי, ביצעו פניית פרסה והחלו בנסיעה מהירה נגד כיוון התנועה. במהלך הימלטותם פגעו השניים בשני רכבים, האחד מהם רכב משטרתי שעמד במקום על מנת לחסום את דרכם.

בבקשת המעצר טענה התובעת, עו"ד שטרית, כי "מכלול המעשים המיוחסים למשיבים כמו גם הרקע למעשים, העבירות שביצעו בנשק חצי אוטומטי ובו מחסנית טעונה בכדורים תואמים, אשר נמצא עת נתפסו בכף, כל אלה מלמדים כי אין כל חלופה שיש בה כדי להבטיח את מטרות המעצר, ועל כן מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על מעצרם של המשיבים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן