אישום: מכרו סמים לסוכן סמוי

1
554
צילום אילוסטרציה המדמה מטען חבלה
מטען חבלה. צילום fotolia

פרקליטות מחוז מרכז הגישה, ביום שישי האחרון, לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד ברוך בוקל (33), ברוך פלח (26) ודוד ברגיג (25). השלושה, תושבי נתניה, נאשמים בריבוי עבירות של סחר בסמים והפרת הוראה חוקית. בנוסף נאשמים בוקל וברגיג בקשירת קשר לביצוע פשע.

מכתב האישום, שהוגש בידי עוה"ד עינב וינוגרד ושמעון לוי, עולה, כי משטרת ישראל הפעילה סוכן במטרה לרכוש סמים ונשק מסוחרים בכל רחבי הארץ, ולחשוף פעילות עבריינית.

ברוך בוקל וכן דוד ברגיג נאשמים שקשרו קשר לפגוע באדם על-ידי הצמדת מטען חבלה לאופנועו. השניים ידעו, כי הסוכן מתגורר בסמוך לביתו של אחיו של אותו אדם. לפיכך, ביקשו מהסוכן לערוך עבורם תצפיות אל עבר ביתו של האח, לצלם את הבית ולבדוק היכן ממוקמות מצלמות האבטחה בבית. בשלב מסוים אמר בוקל לסוכן – כך נטען בכתב האישום – שעליו לדבר עם האנשים המעוניינים במותו של אותו אדם באמצעות הצמדת המטען לאופנועו, ולאחר מכן יעדכן את הסוכן כיצד לפעול.

על-פי כתב האישום העביר ברגיג לסוכן המשטרתי הסמוי טלפון "מבצעי", וביקש ממנו ליצור קשר דרך טלפון זה כשיבחין באותו אדם מגיע לביתו של אחיו. ביום 8.8.16 ביקש בוקל מהסוכן להגיע ולפגוש אותו בבית חולים תל השומר. במהלך הפגישה שאל בוקל את הסוכן האם "רגוע" באזור הדירה עליה תצפת. הסוכן הסמוי השיב, כי על פי הידוע לו אותו אדם שוהה בחו"ל, ובוקל אמר כי הוא מודע לכך. ביום 1.9.16 נפגש בוקל עם הסוכן ובירר עמו האם אותו אדם שב לארץ, והסוכן השיב בשלילה.

תשעה אישום נגד ברוך בוקל בגין סחר בסמים

בנוסף עולה מכתב האישום, כי שלושת הנאשמים מכרו לסוכן המשטרתי סמים מסוכנים, בהזדמנויות שונות, בעבור עשרות אלפי שקלים.

נגד ברוך בוקל הוגשו תשעה אישומים שונים בסחר בסמים – 390 גרם קוקאין ולמעלה מקילו קנאביס. נגד ברוך פלח עומדים שבעה אישומים בעבירות סחר בסמים – 304 גרם קוקאין ולמעלה מקילו סם מסוג קנאביס. ארבעה אישומים בגין סחר בסמים הוגשו נגד דוד ברגיג – בכמות כוללת של כ-50 גרם קוקאין ולמעלה מקילו סם מסוג קנאביס.

כך למשל, באחד המקרים מכר בוקל לסוכן המשטרתי, על-פי כתב האישום, כ-150 גרם קוקאין, על מנת שינסה למכור את הסם. לפי אישום אחר, ביום 27.6.16 שוחחו הסוכן וברגיג עם בוקל וביקשו לרכוש ממנו קנאביס. בוקל אמר להם, כי ברשותו 800 גרם קנאביס – אותם ימכור לסוכן תמורת 44,000 ש"ח. בהמשך, כך נכתב, לכשיקבל אספקה חדשה של סם, ימכור לברגיג. בוקל הורה לפלח וברגיג להביא את הקנאביס לסוכן, והם העבירו לסוכן שקית נייר כחולה בה כ-785 גרם קנאביס. הסוכן העביר לבוקל 31,000 ₪ עבור הקנאביס והתחייב בפניו שיעביר לו את יתרת הכסף בהמשך.

מעצרם של שלושת הנאשמים הוארך עד להחלטה אחרת.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן