אישום: מסר טלפונים סלולרים שהוחדרו לכלא בטחוני

0
88
בתמונה: פטיש בו נוהגים להשתמש שופטים - המייצג החלטת בית משפט
צילום fotolia

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי, בבאר שבע, כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד אסעד דקה, אחיו של המחבל ואליד דקה, אשר מסר לח"כ גטאס טלפונים סלולריים שהוחדרו לכלא ביטחוני.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, עולה, כי אחיו של הנאשם, ואליד, כלוא בבתי סוהר מזה כ-31 שנים בגין רצח חייל צה"ל, משה תמם ז"ל מנתניה. האסיר יצר קשר עם הנאשם ועם ח"כ באסל גטאס באמצעות טלפון סלולרי שהוכנס לכלא מבעוד מועד.

בתאריך 18.12.16 פגש הנאשם את ח"כ גטאס בתחנת דלק "דור אלון" בכביש 6 לכיוון צפון, שם העביר לו ארבע חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד נוסף על מנת שח"כ גטאס יכניסם לכלא.

בהמשך אותו יום, נכנס ח"כ גטאס לכלא עם הציוד, שם פגש את האסיר והעביר לו מסמכים. בהמשך, נפגש גטאס עם אסיר אחר, באסל ביזרה, לו העביר את ציוד התקשורת. הנאשם היה מודע לכך כי ציוד התקשורת יועבר לאסירים ביטחוניים וכי קרוב לוודאי שיעשה בו שימוש שיסכן חיי אדם ויפגע בביטחון המדינה.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור והכנסת ציוד קצה רט"ן. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים, מסר המשנה לפרקליט מחוז דרום, עו"ד יואב קישון, כי "בידי הפרקליטות ראיות לכאורה לביצוע העבירות המיוחסות לו: "בין היתר, צילום מצלמות אבטחה שבו נראה הנאשם מוסר לח"כ באסל גטאס חבילה, שלגרסת הנאשם החבילה הכילה ספרונים שח"כ באסל גאטס אמור היה למסור לאחיו האסיר וליד דקה. אמרתו של ח"כ באסל גטאס לפיו אכן קיבל את המעטפות מהנאשם והעבירם לכלא. ראיות הכוללות צילום של מסירת המעטפות על ידי ח"כ באסל גטאס לאסיר באסל ביזרה, העובדה שהמעטפות הכילו טלפונים ניידים, אמרתו של האסיר וליד דקה מיום 22.12.16 לפיו סיכם עם ח"כ באסל גטאס יעביר עבורו טלפונים ניידים לבית הסוהר"

בנוסף טען עו"ד קישון, כי "קיים חשש להישנות מעשה העבירה ולסיכון ביטחון הציבור והמדינה על ידי המשיב". מעצרו של הנאשם הוארך עד להחלטה אחרת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן