אישום: קיזז חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים

0
140
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

כתב אישום הוגש נגד בעל חברה לעיבוד שבבי וכרסום בגין עבירות של ניכוי חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים, וכן ניכוי הוצאות אישיות, שלא כדין, מאחר ואינן קשורות לייצור הכנסותיה של החברה בבעלותו. הנאשם נחקר בפקיד שומה חקירות מרכז וכתב האישום הוגש על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה ת"א.

מבכתב האישום עולה, כי, יצחק בן משה סוסתיאל (63) תושב קדימה צורן, בעל חברת "א.סוסתיאל", הפועלת מאזור התעשייה תל מונד, פעל בין השנים 2010-2007 לניפוח הוצאותיה של חברה בדוחות הכספיים שהגיש למס הכנסה.

עוד עולה מכתב האישום, כי בתקופה הרלוונטית ניכה סוסתיאל חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 2.1 מיליון שקלים בספרי העסק בלא שתמורתן בוצעה עסקה או ניתן שירות כלשהו. על מנת להסוות את מעשיו, וליצור קשר בין חברתו ובין החברות שחשבוניותיהן קוזזו בספרים, יצר סוסתיאל הזמנות רכש פיקטיביות וכלל אותן בספרי העסק.

כמו כן, כלל הנאשם בספרי העסק בתקופה הרלוונטית הוצאות אישיות שאינן קשורות לייצור הכנסה מחברתו בסכום של כ- 410,000 שקלים.

לדוגמא, בשנת 2007 כלל הנאשם בספרים הוצאות אישיות על נסיעות לחו"ל ובגדים בסכום כולל של כ- 80,000 שקלים, בשנת 2008 כלל הנאשם הוצאות אישיות, שלא לצורך ייצור הכנסה מחברתו, בסך של 85,000 שקלים על נסיעות לחו"ל, מזון, ייעוץ וביגוד והנעלה. לצורך רישום ההוצאות שלא כדין, ביקש סוסתיאל מנותני השירותים הללו לשנות את שם מקבל השירות לשם חברתו.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן