אסי אבוטבול חשוד ברצח עורך דין יורם חכם

2
158
החיפושים אחר הגופה. צילום נתניה און ליין

אסי אבוטבול המרצה עונש של 17 שנות מאסר, בגין ניהול ארגון פשע, הוא העבריין הבכיר שנעצר ביום רביעי השבוע, בחשד להתנקשות בחייו של עו"ד יורם חכם.

חוקרי היחב"ל עצרו את אבוטבול ושניים נוספים, לאחר שחלה התפתחות בחקירת רצח עו"ד יורם חכם, כאשר למשטרה הגיע מידע בעניין וכן מידע אודות גופת גבר הקבורה סמוך לשלולית החורף בנתניה. גבר שהיה מעורב עם גורמים עבריינים ונעלם לפני 17 שנים. המשטרה מייחסת לאבוטבול בנוסף לחשד למעורבות ברצח עו"ד חכם, גם חשד למעורבות ברצח הגבר שנעלם. בתוך כך, בעקבות המידע שהגיע למשטרה על המקום בו קבורה הגופה, ממשיכה המשטרה בחיפושים אחר גופתו, באזור שלולית החורף בנתניה.

עם כניסתו לאולם בית משפט השלום בראשון לציון אמר אבוטבול, כי עצם מעצרו מעיד על כך שהמדינה בפשיטת רגל. אבוטבול הכחיש את החשדות המיוחסים לו.

פרקליטו של אבוטבול, עו"ד אבי כהן, טען בדיון על הארכת מעצרו, כי ביום רביעי, לאחר מעצרו, נחקר אסי אבוטבול בחשד לרצח עו"ד יורם כהן והגבר אשר את גופתו מחפשים. עו"ד כהן ציין, כי נגד אבוטבול הוגש לפני כשנה וחצי כתב אישום בגין רצח הגבר ולכן לאחר מעצרו של אבוטבול הגיש בקשה לבית המשפט המחוזי בלוד לבטל את כתב האישום נגד אבוטבול. לדבריו " לא יכול להיות שאדם הוא גם נאשם ובאותה כפיפה גם חשוד".

לגבי רצח עו"ד חכם טען עו"ד כהן, כי "כפי שבית המשפט יודע החשוד נחקר בעבר ולא הוגש נגדו כתב אישום. אנו מתארים לעצמנו שהיתה התפתחות, המשטרה לא באה סתם לעצור אנשים נוספים. כיוון שהחשוד אסיר ולא הולך לאן שהוא, הסכמנו למעצר ברוחב לב, לאפשר למשטרה למצות את החקירה. אין לו מה להוסיף על הדברים שאמר בחקירות קודמות".

יחד עם זאת טען עו"ד כהן, כי המשטרה יכולה היתה לוותר על המעצר, לאסור על שיחות טלפון ולבצע את החקירה "הוא נמצא בתנאים של הפרדה ולא צריך להביא אותו לבית המשפט".

לעניין החשד לרצח הגבר שנעלם מסר עו"ד כהן, כי אבוטבול עבר בעבר בדיקת פוליגרף ויצא דובר אמר כשאמר שאין לו קשר לרצח: "בעניין עו"ד חכם החשוד מסכים שתתבצע לו בדיקת פוליגרף ו ובתנאי שאם יצא דובר אמת, שהוא חף מפשע, אז גם יבוטל התיק בבית המשפט המחוזי". מעצרו של אבוטבול הוארך ב-12 ימים.

אסי אבוטבול. צילום ארכיון נתניה און ליין - ksn
אסי אבוטבול. צילום ארכיון נתניה און ליין – ksn

בנוסף לאבוטבול עצרה המשטרה חשוד נוסף, תושב נתניה בן 52, בחשד למעורבות ברצח עו"ד יורם חכם וכן אישה נוספת בחשד לסיוע לרצח.

פרקליטיו של החשוד, עורכי הדין ליאור אשכנזי ואפרת כהן, טענו בדיון על הארכת מעצרו, כי זו לא הפעם הראשונה שהחשוד נחקר באותם חשוד ונשאל אותן שאלות: "15 פעמים עצרו אותו בשנים האחרונות. אין שום חדש ולמרות שעברו המון שמענו שאין אינדיקציה שהחשוד ניסה לשבש, להעלים רעיון לפעול בדרך אקטיבית או להימלט מהדין וזה שהוא מנהל חיים סדירים עד עכשיו וממשיך להשתחרר כל פעם מחדש אומר דרשני".

עורכי הדין אשכנזי וכהן הוסיפו, כי "זה לא תחושה, זה מצב עובדתי, כל פעם שעוצרים את אבוטבול או כל מי שקושר לפרשה, עוצרים את החשוד הזה, הוא לא בן ערובה, היד לא צריכה להיות קלה על ההדק". מעצרו הוארך ב-10 ימים.

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן