אצבע מאשימה

ארגון הנכים מאשים את עיריית נתניה באי-מציאת פתרונות למחסור בחניות נכים לבעלי רכבים גדולים עם מעלון לכיסאות גלגלים ובמקרים רבים באטימות; פעם נוספת מוצאים עצמם נבחרי הציבור מחליפים את הדרג המקצועי

אצבע מאשימה

חניית נכים בנתניה - אדניות הצמחים מנטרלות האפשרות לשמש כחניות לנכים עם כיסאות גלגלים

ארגון הנכים מאשים את עיריית נתניה באי-מציאת פתרונות למחסור בחניות נכים לבעלי רכבים גדולים עם מעלון לכיסאות גלגלים ובמקרים רבים באטימות; פעם נוספת מוצאים עצמם נבחרי הציבור מחליפים את הדרג המקצועי

—-

ארגון הנכים המרחבי דורש מעיריית נתניה פתרונות ישימים למחסור בחניות נכים לבעלי רכבים גדולים עם מעלון לכיסאות גלגלים. כאקט מחאה נערכים בארגון לקיום צעדת מחאה – בו יבקשו מחברי המועצה לנסות ולטייל בעיר על כסא גלגלים – ולו כדי שיבינו טוב יותר את מצוקתם.

 יו"ר ארגון הנכים המרחבי, ניסים בכר, בשיתוף עם יו”ר ארגון נכי הפוליו, חיה קינן, פנו לאחרונה לעיריית נתניה בבקשה להוסיף חניות נכים למכוניות עם מעלון או רובוט בנתניה.  בפנייתם ציינו, כי בנתניה מתגוררים מעל 20 אלף נכים – מתוכם כ-400 נכים הנזקקים לכסא גלגלים. נכים אלה משתמשים ברכבים מונגשים עליהם הותקן מעלון או. רכב זה, כך ציינו השניים, הוא "'הרגליים'" של הנכים ובלעדיו הם היו 'כלואים בבתיהם'".

 בנתניה, כך לטענתם, יש רק שבעה מקומות חניה המותאמים לחניית רכבים מסוג וואן, שעליהם מותקן מעלון או רובוט. בנוסף, נכים זכאים להחנות את רכבם כמו כל אזרח לאורך המדרכות הצבועות בכחול לבן. אולם, המציאות איתה מתמודדים נכי העיר שונה מהמציאות איתה מתמודדים התושבים שיכולים לצעוד על רגליהם. "בשל עבודות גינון וייפוי העיר, הוצבו אדניות במקומות רבים על שפת המדרכה במרכז העיר. כמו כן, הוצבו עמודונים וניתנו רישיונות לעסקים המציבים שולחנות וכסאות על שפת המדרכה. אלה וגם אלה אינם מאפשרים לנכים הרוצים להחנות על שפת המדרכה ולפתוח את המעלון או הרובוט לעשות כן, ולכן אינם יכולים להשתמש בכסא גלגלים"..

 אם לא די בכך קיימת, לדברי השניים, בעיית נגישות ברוב החניונים הנמצאים מתחת לפני הקרקע, שכן גובה הרכב המותר לכניסה לחניונים אלה אינו עולה על 195 סנטימטר, בזמן שרכב הנכים מגיע לגובה של כ-210 סנטימטר. זאת ועוד מקומות החניה המונגשים לנכים אינם נגישים באמת, בגלל האדניות והעמודונים.

 "נוצר מצב, שנכים בעלי כסאות גלגלים הזקוקים לשירותים במרכז העיר", הרחיב לקול השרון – ksn בכר: "אינם מוצאים חניה. לא אחת קורה, שהם מוותרים על ביקור אצל רופא או כל שרות אחר וחוזרים הביתה מתוסכלים ובידיים ריקות". לטענת בכר וקינן, ניסיונותיהם לפתור את הבעיה מול עיריית נתניה, נתקלו במקרים רבים באטימות ובחוסר רגישות.

 לאור הדברים, כאמור, מתכוונים נכי נתניה לקיים צעדת מחאה על כסאות גלגלים וברכבי נכים במרכז העיר. בנוסף הם בודקים אפשרות פנייה לבית המשפט להוצאת צו אשר יורה לעיריית נתניה להרחיק את כל המפגעים המונעים מנכים להחנות לאורך המדרכה כמו אזרח רגיל.

 השבוע יצרו השניים קשר עם מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק התשתיות, אלי דלל. בכר מסר לקול השרון-ksn, כי "העברנו לדלל רשימה של מקומות להנגשה לוואנים. אנחנו מקווים, שהוא יפעל מהר בנושא".

 מעיריית נתניה נמסר בתגובה לקול השרון, כי "העיר נתניה מיישמת הלכה למעשה מדיניות של פיתוח נגישות, ואנו פועלים בנושא בכלל המרחבים הציבוריים, לרבות חוף הים. אנו מופתעים מהפנייה, שכן לפני כשבועיים נערך סיור בשטח עם נציגי ציבור הנכים בעיר והגורמים המקצועיים בעיריית נתניה כדי לקדם הנושא. כאשר ביום א’ האחרון ערך סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת התחבורה, אלי דלל, שיחה עם הגברת חיה קינן – מנציגי ציבור הנכים בעיר. במסגרת זו, ביקש מהם רשימה של מקומות אותם הם מבקשים לסמן כחניות נכים, מתוך מטרה לסייע ככל הניתן. בשלב זה טרם התקבלה רשימת המקומות בהם מבקשים חניות (נכון ליום שלישי). עם קבלתם נקדם הנושא בועדת התנועה"..

 בעיריית נתניה ביקשו להוסיף, כי "חשוב לציין, שהעירייה קשובה לצרכים. לראייה, ברחבי העיר מסומנות כ-600 חניות נכים שאושרו על-ידי ועדת התנועה, כולל חניות פרטניות. מה גם, שכמחצית מרחוב שטמפפר, המרכזי בעיר, מסומן בחניות נכים מאושרות. אכן, ישנם חניונים פרטיים ללא סימון חניות לנכים, ונציין כי כנגד אותם חניונים תפעל העירייה באמצעות הפיקוח ותאכוף את הנושא. עוד נציין כי כמדיניות, במהלך העשור האחרון, העירייה אינה ממקמת אדניות ליד אבן שפת המדרכה וזאת כדי לאפשר לנכים לרדת בבטחה ובאופן מסודר אל המדרכה".

 

אופירה חסיד

אופירה חסיד

עיתונאית at ksn
אופירה חסיד משמשת כעיתונאית וכעורכת משנה בשבועונים קול השרון, השרון שלי ובפורטל ksn.
אופירה חסיד

כתבות אחרונות של אופירה חסיד (כתבות נוספות של הכותב)

תגובות

תגובות

6 תגובות

  1. חלמאות לא עולה כסף.

    השב
  2. David Sasson אני, דווקא, לא רואה בזה חלמאות – אלא נכות/ מוגבלות מחשבתית של פקידים, שלעתים שוכחים שהם עובדים בשבילנו ולא אנחנו עובדים בשבילם…

    השב
  3. חלמאות חלמאות ועוד חלמאות. אם העירייה הייתה מנוהלת כמו עסק פרטי, הרבה מהפקידים שם היו מוצאים עצמם בלי עבודה

    השב
  4. אל מרים פיירברג איכר – ראש עיריית נתניה (ישראל)
    מאת מריומה גבאל נאאר פלאח – ראש עיריית גיבאללה (כאן ממול בראי)
    הנדון חניית נכים בנתניה
    מכובדתי
    השתוממתי לקרוא כי יש לכם בנתניה בעיות חניה לרכבי נכים

    מביקורי האחרון בנתניה אני זוכרת המון רכבי נכים קטנים שעובדים על חשמל וסגורים נגד הגשם ביריעות ניילון שקופות .ניראה כי עגלות גולף הקטנות הללו נמצאות בנתניה בכל פינה

    חלקן נהוגות על ידי הנכים, וחלקן נהוגות על ידי הפיליפניות שמסיעות את הנכים.

    אחת כזו עלתה לי על הרגל בכניסה לשוק והשניה כמעט נכנסה במונית כשהסיעה כמה ילדים נגד כוון הנסיעה בכביש הנחש

    אני דווקא די קנאתי בפתרונות התחבורתיים שעירך מספקת לנכים והחלטתי גם לספק אמצעי תחבורה חינמיים לכל נכה בגיבאללה

    אלא שאצלי הם מקבלים עם חמור ועגלה

    עדיין אין לנו חשמל…

    שלך בברכת קוליגיאליות
    מריומה גבל נאאר פלאח (פה ממול במראה)

    השב
  5. Moshe Gelles עצוב כמה שזה נכון (פה, ממול, במראה)

    השב
  6. העיקר את הלקחים יש ליישם ולתקן בהקדם וזה מה שחשוב !!!!!!

    השב

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מאמרים נוספים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות