בורקס תפוחי אדמה ובשר

0
1028
מתכון בורקס תפוחי אדמה - נתניה מבשלת

מאות שנים נמשך לו הוויכוח על מקור הבורקס (השם המקובל בלדינו) או הבורק (הטורקי). דבר אחד בטוח: הוויכוח על מקור המאכל הפופולרי כל-כך בכל ארצות הבלקן וכמובן בטורקיה הנחשבת למולדת הבורקס, ממש לא מעניין אותי. אני בחרתי להתעלם ממנו ולהציע לקראת שבת מתכון שיכול לשמש כמנה ראשונה. הבחירה האישית שלי היא בבצק פילאס טורקי, שהוא דק-דק. ולא, אל תטעו, אני לא מדבר על בצק פילו. המילוי עצמו שבחרתי מושפע יותר מהסטייל הים תיכוני. אם תרצו, נתניה סטייל. אז תרגישו חופשי לקפוץ לסופרמרקט ולרכוש את המוצרים, להיכנס למטבח ולשים סינר, כי נתניה מבשלת בורקס תפוחי אדמה ובשר.

מתכון בורקס תפוחי אדמה ובשר 

מצרכים:
500 גרם בצק פילאס טורקי
250 גרם בשר בקר טחון טרי (אני ממליץ תמיד לקנות באטליז)
3 תפוחי אדמה לבנים קלופים
בצל קצוץ
קורט מלח
קורט פלפל לבן
קורט אגוז מוסקט (בעדינות, טעם דומיננטי)
חצי כפית שום כתוש
ביצה להברשה
שומשום לפיזור

טיפ: אני נוהג להוסיף גם פטרוזיליה קצוצה דק דק ואפילו טיפהל'ה כמון

אופן ההכנה:
נבשל את תפוחי האדמה במים עד לריכוכם ונמעך לפירה. במחבת עמוק נטגן את הבצל ואת השום עד להזהבתם. נוסיף את הבשר ונטגן עד לקבלת צבע אפרפר. נשלב את הפירה, נטבל בתבלינים (חוזר על זה: אגוז מוסקט מאוד דומיננטי, אז בעדינות) וגם את הפטרוזיליה הקצוצה דק דק, נערבב ונוריד מהאש.

על קרש עבודה נפרוס את הבצק ונמלא לאורכו את המסה. במילוי עדין נגלגל את הבצק ונחתוך לריבועים יפים. נחמם תנור לחום של 180 מעלות. בתוך תבנית עם נייר אפיה נניח את הבורקסים, נבריש מעל את הביצה ונפזר שומשום. נכניס לתנור למשך 20 דקות. טיפ הגשה: רוטב פטריות, ומומלץ להכינו עם פטריות טריות, לצד הבורקס – יחד עם סלט ערבי קצוץ דק שטובע בלימון.

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם:

חזה עוף ברוטב טריאקי ביתי

קורדון בלו – המטבח הצרפתי עושה כבוד לשניצל

קציצות מפרום – המטבח הטריפוליטאי במיטבו

פודינג אורז – גם מתוק גם משביע

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין – ksn

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן