בזכות המסיזומבה: הכסף הושג – החצר הנשית תשופץ

0
245
מסיזומבה נתניה איילת ליברטי לב
מסיזומבה - הכל למען החצר הנשית נתניה. צילומים איילת ליברטי לב (סטודיו אורלב)

בימים הקרובים ייערכו נשות "החצר הנשית" לקראת שיפוץ המתחם הייחודי, המשמש כמרחב מוגן לנערות ולצעירות העיר נתניה. השיפוץ התאפשר בזכות יוזמה מקורית: מסיזומבה לנשות העיר נתניה, בה כל ההכנסות יוקדשו לשיפוץ. ואכן, במוצאי שבת שעבר מילאו מעל 250 נשים את אולם בית ספר "בגין" בשכונת רמת פולג כדי לקחת חלק במסיבה, להכיר מקרוב את פעילות "החצר הנשית" ולדעת כי הכרטיס אותו רכשו ישמש למען מטרה טובה. הסכום שנאסף, כך נמסר, עמד על 10,000 שקלים.

החצר הנשית היא מרחב קהילתי, נשי, רב-תרבותי, מגן ומוגן לנערות וצעירות בגילאי 13-25. החצר פועלת מתוך מתוך ערכים של צדק חברתי ושוויון הזדמנויות, באמונה בזכותה של כל אישה ונערה למימוש עצמי בהתאם לרצונותיה, שאיפותיה וצרכיה ללא תלות במוצאה הלאומי העדתי, המעמדי או הגיאוגרפי.

החצר הנשית בנתניה פועלת בשכונת חפציבה (ותיקים). רבות מן הנערות והצעירות מתמודדות עם מצבי חיים מורכבים, מיעוט הזדמנויות, הדרה חברתית וחשיפה לאלימות. רבות מתמודדות עם אפליה על רקע מוצאן, מגדרן וגילן הצעיר.

הבסיס לעבודת החצר הוא יצירת יחסי קרבה ואמון מתוך קשר משמעותי לטווח ארוך. הקשר נוצר במסגרת ליווי יום-יומי בהתאם לבחירת הנערה ובכל תחומי החיים: תעסוקה והשכלה, סיוע הומניטארי, התערבות בשעת חירום, מיצוי זכויות ועוד. בחצר פועלת מספרה מקצועית, המעניקה שירות ללא תשלום לנערות וצעירות העיר. המספרה היא חלק בלתי נפרד מפעילות החצר ומהווה דלת כניסה כמו גם שירות מפנק לכל דבר.

החצר הנשית בנתניה, פרי שותפות בין עמותת החצר הנשית, עיריית נתניה- אגף הרווחה, משרד הקליטה, משרד הרווחה והביטוח הלאומי. הפכה לחלק בלתי נפרד משירותי "השירות לנערה" בראשות יפה כהן. את המערך מלווה רותי גור, מנהלת אגף הרווחה בעיריית נתניה. בראש צוות "החצר הנשית" עומדת אביגיל חצור- סיון. לצד נשות הצוות המקצועי שורה ארוכה של מתנדבות.

"את הרעיון להפקת המסיזומבה", הרחיבה לנתניה און ליין ליאת יעקב, פעילת ציבור מוכרת אשר מתנדבת בחצר הנשית: "העלו מדריכות הזומבה מעיין אלבוגן ואלינור ליסטופד". בסיועה של ראש מינהלת השכונות והרבעים, אורנה רג'יניאנו, הוחל בגיוסם של אנשי ונשות מקצוע להפקת המסיזומבה. אוקסנה נצ'ייב, בעלת סטודיו התעמלות לנשים בלבד My Way, הגיעה עם המדריכות קרין סטרימבן ואורית אורה מזרחי. אל הבנות הצטרפו מדריכות הזומבה ורד מונטיאלגרה, מזל יעקב וגילי קפיטולניק,

מתנ"ס פולג-עיר ימים סייע בארגון, יוני שריג תרם את ההגברה, איילת ליברטי-לב (סטודיו אורלב) תרמה את הצילומים. עוד ברשימת התורמים: שרון ברדה מחברת אורן מעליות ושובל מבנים, מרציאנו הכל בשקל, דודי כהן – ביג פיצה, המעצבת הגרפית ג'ני בורוכוב, דפוס מטאור ודפוס ביט.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן