בי"ח לניאדו שוב זוכה להכרה בינלאומית

0
160
מנהל בית המרקחת בבית חולים לניאדו, סאיד עמארנה. צילום באדיבות בית חולים לניאדו

נהלי עבודה חדשניים שפותחו במסגרת מחקר בבית המרקחת ב"לניאדו" הוכרו ע"י האיגוד האירופאי לרוקחות בבתי חולים. המחקר, שהשלב הראשון שלו הוצג לפני כשנה וחצי בכנס האיגוד האירופאי לרוקחים בבתי חולים, עוסק בדיווח על בעיות והצעות לשיפור בממשק בין בית המרקחת למחלקות בית החולים.

בית מרקחת של מרכז רפואי גדול המספק מדי יום אלפי תרופות למחלקות חייב לתפקד כמכונה משומנת בה כל שירות לקוי או טעות נבחנת בצורה מדוקדקת.

סאיד עמארנה , מנהל בית המרקחת פיתח כלי בקרה עצמית שמטרתם לעודד את המחלקות ואת עובדי בית המרקחת לדווח על בעיות בהתנהלות השוטפת ולהציע פתרונות.

"תרבות ארגונית של מוסד כוללת בתוכה גם מרכיב מהותי של דיווח על תקלות או בעיות. חשוב לי להעביר לעובדים שלי ולמחלקות השונות ב"לניאדו" שלא מדובר על הודאה באשמה כלשהי או על מסירת מידע אישי על קולגות לעבודה. טעויות ושירות לקוי הינם נושאים שכל ארגון גדול מתמודד איתם, הגדולה של הארגון נמדדת ביכולת ללמוד מטעויות ולבצע שינויים מבניים שיצמצמו לאפס את הטעויות הללו" מסר עמראנה.

המחקר, שהסתיים בימים אלו, הינו שלב שני במסגרת מחקר גדול שמבוצע ב"לניאדו" וגם שלב זה יוצג בכנס האיגוד האירופאי לרוקחים בבתי חולים. כלי הבקרה שיוצגו מחולקים לדיווח של רוקחים על בעיות בבית המרקחת, דיווח של רוקחים על התנהלות לקויה מול המחלקות ודיווח של עובדי המחלקות על אי הבנות מול בית המרקחת. לצורך ביצוע המחקר בוצע קמפיין הסברה פנים ארגוני לכלל מחלקות "לניאדו" ולעובדי בית המרקחת שמטרתו עידוד הדיווח וכן קריטריונים ברורים להנפקת מרשם תקין ע"י רופאים.

מבית חולים לניאדו נמסר, כי הממצאים הראו, כי אופציית הדיווח האנונימי הינה האופציה המועדפת על העובדים. קמפיין ההסברה גרם לעלייה בדיווח של 104% בקרב עובדי בית המרקחת ולעלייה של 20% בקרב עובדי המחלקות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן