בית הדין לעבודה קבע: המורים לא ישבתו

0
103
(fotolia) צילום

בית הדין הארצי לעבודה נענה לבקשת משרדי החינוך והאוצר להוציא לארגון המורים צווי מניעה, על רקע כוונתו לנקוט ביום שני בעיצומים ולהתחיל את הלימודים בשעה 10:00.

במסגרת הדיון המשפטי מתח בית הדין מתח ביקורת על התנהלותו של ארגון המורים וציין, כי ביד אחת הוא מודיע על הפסקת עיצומים ומבקש לבטל דיון, וביד השנייה מכריז על עיצומים בהבל פה.

בתוך כך, בית הדין קבע בהחלטתו מהערב, באופן חד משמעי, כי התנהלותו של ארגון המורים אינה עולה בקנה אחד עם אמות המדינה המחייבות את הצדדים ליחסי עבודה קיבוציים.

הפניה לבית הדין הארצי לעבודה באה בעקבות הודעתו של יו"ר ארגון המורים הארצי, רן ארז, על עיצומים במערכת החינוך ביום שני בבוקר ותחילת הלימודים בחטיבות העליונות בשעה 10:00. הרקע לעיצומים – בעיות בשכר המורים.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, תקף במכתב לחברי הארגון את שר החינוך, נפתלי בנט. בין השאר כתב: "שר החינוך נפתלי בנט ממשיך להתעלם מהבעיות הקיימות במערכת החינוך. בנט מתעלם מהמורים, מהתלמידים ומהוריהם. בניגוד לטענות השר בנט, לא נפתרו כל בעיות השכר. לא רק זאת, אלא שגם בעיות נוספות הקיימות במערכת החינוך העל-יסודי מצטברות, ומורים רבים סובלים מהן. הבעיות הרבות וההתעלמות מהן משפיעות על איכות החינוך בישראל. על רקע ההתעלמות של השר בנט ובריחתו מעיסוק בחינוך בישראל, החלטנו להחריף את המאבק. אנו דורשים מהשר בנט למלא את תפקידו כשר החינוך בישראל. בנט תתעורר, המורים שווים יותר".

כאמור בית הדין החליט להוציא לארגון צו מניעה המורה לו להימנע מלשבש בכל דרך שהיא את מערכת הלימודים בחטיבות ביניים בחטיבות העליונות.

יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה ונציגת פורום ועדי ההורים היישובים, סמדר סגל, מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "הילדים שלנו הם לא מזוודה שלא אספו בשדה התעופה, מכולה שהותירו בנמל, מטוס שלא המריא או רכבת שנשארה על הפסים. אלו הילדים שלנו, עתיד המדינה הזו. ארגון שמייחל לשיפור מעמד המורה לא נלחם על גב תלמידיו. יש פתח להידברות, יש צעדים אחרים שניתן לבצע, גם בשיתוף פעולה. במקום אלה בוחר הארגון לפעול באלימות חד צדדית תוך הפיכת הילדים וההורים לבני ערובה. אם נהיה צריכים- נילחם עבור ילדינו- גם נגד הארגון שמתיימר לייצג מורים האמורים לשמור על ילדינו. מספיק!".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן