בית המשפט – גורת הפומרניין אינה גזעית

0
195
בית משפט נתניה
בית משפט שלום - נתניה. צילום רן אליהו

לפני מספר חודשים קנתה תושבת האזור גורה גזעית מגזע פומרניין, כך לפחות חשבה. לאחר מספר חודשים גילתה הקונה, כי הגדרת כלב גזעי מחייבת צירוף תעודות יוחסין וכי הגורה שנמכרה לה היתה ללא תעודות ומאידך אינה גזעית.

הקונה פנתה אל האיש שמכר לה את הגורה, אשר טען, כי מדובר בגורה גזעית, אבל אין לה תעודות. הוא הציע לקונה לבטל את העסקה ולהשיב לה את כספה תמורת הגורה. הקונה מצידה נקשרה לכלבה וחששה, כי הוא ימכור אותה פעם נוספת ולכן סירבה והגישה תביעה נגד המוכר, בין השאר בגין עוגמת נפש, הפרת התחייבות ונזקים נוספים שנגרמו לה בעקבות המצג כי מדובר בכלבה גזעית.

במהלך הדיונים נודע, כי המוכר הציג בפני הקונה שתי אפשרויות לרכישת גור – גור גזעי עם תעודות שמחירות 16 אלף שקל וגור גזעי ללא תעודות שמחירו 10 אלף שקל. לאחר הנחה שילמה הקונה כ- 8000 שקל.

המוכר אישר, שפירש את המונח "גזעי" בדרכו שלו ואף התחייב בכתב שמדובר ב"כלבת פומרניין טדי בר". בעוד שאין בנמצא סוג כזה של כלבים. בנוסף מסר המוכר בבית המשפט, כי כיום אינו משתמש במונח "גזעי" אם אין תעודות יוחסין, אולם לטענתו במועד בו נמכרה הגורה, הגדיר אותה בצורה שאינה מטעה, כגזעית, וזאת לאור מידע שהיה בידיו ביחס להוריה, שלא היו מעורבים עם כלבים אחרים.

שופטת בית משפט השלום בנתניה, ליאת הר ציון קבעה, כי המוכר הטעה את הקונה – הטעיה המזכה אותה בביטול עסקת רכישת הגורה. עוד קבעה בהחלטתה, כי "הנתבע לא הסביר לתובעת, כי הגורה אינה גורת פומרניין, כפי הוראות החוק. הנתבע לא הסביר לתובעת, כי נדרשות תעודות יוחסין, ככל שהיא מבקשת לרכוש כלב גזעי. הנתבע לא הסביר לה את המשמעות של העדר תעודות יוחסין מבחינת השתתפות בתחרויות, המלטה ואגרה. מכאן, כי התובעת הוטעתה לחשוב, כי היא רוכשת גור גזעי, כאשר בפועל לא כך הדבר".

השופטת הר ציון קיבלה את טענותיה של הקונה וקבעה, כי המוכר ישיב לה סך של 7500 שקל בגין סיטול העסקה, 15 אלף שקל בגין עוגמת נפש ו-5000 שקל אגרת משפט ושכר טרחת עו"ד.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן