בית ינאי – הסתיים מחנה קיץ בינלאומי לנוער ישראלי ופלסטינאי

0
125
מחנה הילדים הדו-לאומי. ביתינאי 2015. צילום באדיבות kcp

 

על חוף הים הפסטורלי של בית ינאי נפגשו כ- 100 בני נוער מבית לחם, רמאללה, מזרח ירושלים, שוהם, מערב ירושלים, דימונה וערים נוספות, הלוקחים חלק בתכנית הדיאלוג של עמותת "ילדים חיים בשלום" המפגישה בין בני נוער ישראלים ופלסטינים. בני הנוער עברו ביחד שלל פעילויות בקבוצות מעורבות של ישראלים ופלסטינים – תחרות בישול בסגנון "מאסטר שף", צילום סרטונים, פעילויות אמנות ויצירה, התנסות בגלישת גלים, משחק "חפש את המטמון" ועוד.

ירדן אוזנה, בת 16, בת למשפחה דתית מדימונה שהשתתפה במחנה הקיץ, סיפרה לנתניה און ליין – ksn, כי  "מה שקורה בתקופה האחרונה בעייתי לשני הצדדים, זה מצב מאוד לא נוח. לפני המפגשים שלנו לא חשבתי שדו-קיום זה דבר אפשרי, אבל אחרי המפגשים במהלך השנה והמחנה, אני רואה שהדו-קיום כן אפשרי. ראיתי במחנה גם בני הנוער יהודים וגם ערבים שרוצים לשנות וליצור את השינוי הזה. עובדה שנהננו להיות יחד במחנה, ושהגיעו מלא בני נוער משני הצדדים, היינו 100 ילדים וחיינו יחד עם כל הבלגן שקורה מסביב, שוחחנו ועשינו חיים ועכשיו אני מרגישה יותר אופטימית. זה נתן לי את התחושה שזה אפשרי שיהיו חיים טובים יותר. אני גם מרוצה מאוד בקשר לאנגלית, אני בעצם לא ידעתי בכלל אנגלית לפני הפרויקט, וכדי לתקשר לומדים יותר טוב. במחנה קיימתי המון שיחות באנגלית, שיחות אמיתיות של חצי שעה – שעה באנגלית, ומבחינתי זה הישג מדהים."

"איברהים" (שם בדוי), בן 16, בן למשפחה מוסלמית דתית ממזרח ירושלים חזר לביתו עם תחושות די דומות: "חלק מהמורים שלי התנגדו וחשבו שזה לא רעיון טוב להכיר יהודים, אבל החלטתי שאני רוצה לנסות. בגלל מבצע "צוק איתן" פרשתי מהתכנית ואח"כ הבנתי שעשיתי טעות.. הבנתי שמי שנמצא במחנה זה ילדים ולא הם עשו את המלחמה, ואי אפשר להאשים את הילדים. כל מי שבא לכאן יש לו מטרה לעשות משהו חיובי, אין לי מה להאשים אותם הם לא לקחו חלק בלוחמה, הם רוצים לשנות. וצריך לשנות את העתיד. לא מגיע לנו לסבול כמו הורינו, יש לנו זכות לשנות את חיינו ולשפר אותם, אם נצליח למצוא דרך לשנות את המצב. אני לא חושב על עצמי, אני רוצה שילדיי ונכדיי יזכו לחיים טובים"

המחנה התקיים במתקני חברת "קאמפ קימאמה" בחוף בית ינאי הסמוך לעיר נתניה, בשיתוף ומימון הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID). המדריכים והמדריכות, חברי הארגון החינוכי Kids Creating Peace") KCP) ובשמו העברי "ילדים חיים בשלום", המפעיל תכניות דיאלוג חינוכיות להעצמת נוער והתפתחות אישית. תכני המפגשים, כך ביקשו להדגיש בארגון, הינם חינוכיים וערכיים ואינם כוללים תכנים פוליטיים.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן