בכפר ידידיה חוסכים בתצרוכת החשמל למאור

0
81
צילום יח"צ

מושב כפר ידידה שבעמק חפר, שידרג את מערכת התאורה ביישוב ועבר לתאורת לד חסכונית. התאורה הקובנציונאלית בכל רחובות המושב הוחלפה, כמו גם במגרש הספורט ובבית העם של היישוב הוותיק.

צבי (קיקי) ג'רארד, חבר ועד היישוב ומי שריכז את הפרויקט סיפר לנתניה און ליין – ksn, כי "החלפנו למעלה ממאתיים גופי תאורה ברחובות היישוב, החלפנו גם את התאורה במגרש הספורט ובבית העם, ובקרוב נחליף גם את התאורה בבית הכנסת. תאורת הלד מעניקה לנו חיסכון של 70 אחוזים בצריכת החשמל וחיסכון של שבע שנים לפחות בעלויות האחזקה. בתוך חמש שנים נחזיר את ההשקעה כולה מתוך החיסכון שנוצר בעלויות החשמל והאחזקה".

בכפר ידידיה לא הסתפקו רק במעבר לתאורה איכותית יותר, במערכת החשמל של היישוב הוטמעה גם מערכת עיר חכמה: "יש לנו היום את היכולת לשלוט בעוצמת התאורה בכל עמוד ביישוב, להגביר את עוצמת האור ואו להנמיך אותה בהתאם לצורך, היום כבר לא מדאיג אותי אם החבר'ה שכחו לכבות את האור במגרש הכדורסל. יש לנו היום יישוב מואר יותר ונעים להסתובב בו בשעות הערב והלילה" הוסיף ג'רארד.

מי שביצעה את עבודות השדרוג בכפר ידידיה היא חברת "טריגון תאורה" מבית חרות. החברה מתמחה בתאורת לד ובין לקוחותיה כמה מהגופים המסחריים המובילים במשק כמו רשת פוקס, סופר פארם, קניוני עזריאלי, רשויות מקומיות ומשרד הביטחון.

ג'קי ג'ון מבעלי "טריגון" ציין: "כפר ידידיה הוא פרויקט ייחודי בו כל היישוב עבר לתאורת לד ואנחנו מברכים אותם על כך. ישנם ישובים בארץ בהם ביצענו מעבר לתאורת לד לחלקים מהיישוב ובעתיד נשלים את המעבר ליישוב כולו. אין ספק שהעתיד נמצא בתאורת הלד שהיא איכותית וחסכונית יותר,יחד עם זאת חשוב מאד לוודא שגופי התאורה המסופקים עומדים בכל התקנים הבינלאומים המחמירים כפי שאנחנו בטריגון מקפידים לעשות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן