בנתניה מרגישים בטוחים – אך חוששים להיפגע מאלימות

0
80
צילום fotolia

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה, ביום שני השבוע, את הממצאים הראשונים מתוך סקר הבטחון האישי לשנת 2015. הסקר נערך בקרב בני 20 ומעלה, בערים המונות יותר מ-200 אלף תושבים בישראל. בין הערים שנבדקו נבדקו הערים נתניה, ראשון לציון, אשדוד, חיפה, תל אביב, באר שבע פתח תקווה וירושלים. בסקר נבדקו תחושת הביטחון האישי והיקף ההיפגעות מעבירות מסוגים שונים של תושבי ישראל בני 20 ומעלה.

מהסקר עולה, כי 78.8 אחוזים בקרב בני ה-20 ומעלה מרגישים בטוחים ללכת לבד באזור מגוריהם בשעות החשיכה. נתון זה מציב את נתניה באמצע הטבלה בקרב הערים שנסקרו. את הנתון הגבוה ביותר מציגה העיר ראשון לציון, בה 79.5 אחוז מרגישים בטוחים ואילו העיר ירושלים מציגה את הנתון הנמוך ביותר עם 71.4 אחוזים.

עוד נבדק בסקר אחוז בני ה-20 ומעלה שאינם חוששים להיפגע מאלימות באזור מגוריהם. בניגוד לנתון היחסית גבוה לתחושת הבטחון ללכת לבד, נתניה אחרונה בקרב הערים שנבדקו. מהסקר עולה, כי 75.3 אחוזים בקרב בני ה-20 ומעלה אינם חוששים להיפגע מאלימות באזור מגוריהם. בעיר פתח תקווה 87.2 אחוזים אינם חוששים להיפגע, באשדוד 83.9 ובראשון לציון 83.3. כאמור נתניה נמצאת במקום האחרון עם נתן נמוך של 75.3 אחוזים. לפני נתניה נמצאת ירושלים, אף היא עם נתון נמוך של 79.9 אחוזים.

בנוסף עולה מהסקר, כי  כ-300 אלף משקי בית בקרב הערים שנבדקו, ללא פילוח לכל עיר, נפגעו בשנה האחרונה מעבירות רכוש. נתן זה מהווה כ-12 אחוזים מסך משקי הבית. מדובר בעליה משמעותית מהסקר לשנת 2014 – בשנה זו 8.8 אחוזים ממשקי הבית נפגעו מעבירות רכוש – 95 אחוזים דיווחו למשטרה על גניבת מכונית. לעומת זאת שיעורי המדווחים למשטרה על יתר העבירות – גניבה מרכב או גניבת חלקים מרכב, הוא נמוך ועומד על 39 אחוזים. רק 44 אחוזים מנפגעי פריצות לדירות דיווחו למשטרה ו-20 אחוזים בלבד מנפגעי פריצות לדירות, שלא נגנב מהם דבר, דיווחו למשטרה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן