בעקבות ריבוי מקרי אלימות בכיתה ביסודי הושבתו הלימודים

0
103
אחד התלמידים שהותקף. צילום באדיבות הורי התלמיד

ביום שישי הושבתו הלימודים ליום אחד בכיתה אחת בבית ספר יסודי באזור. את ההשבתה יזמו הורי התלמידים, כמחאה על מה שכינו: אוזלת ידה של הרשות וחוסר הצלחתה למציאת פתרונות לצמצום מקרי הפגיעה של ילדיהם. הסיבה, כך לדבריהם, אלימות קשה בה נוקט אחד התלמידים בכיתה.

לא מדובר בסיפור חדש. לטענת אחת האמהות, מקרי האלימות החלו לפני כשלוש שנים. בתחילה באלימות מילולית ובהמשך פיזית. "בהתחלה דיווחנו על מקרים של הצקות וחניקות. לא משהו קיצוני, אבל בהחלט לא נורמטיבי. המנהלת טענה אז שהנושא בטיפול. עבר הזמן, והמצב החמיר".

לטענת אמא אחרת אשר שוחחה עם נתניה און ליין, במהלך השנה האחרונה הותקף אחד התלמידים, ראשו נחבט בשולחן והוא נחנק. במקרה אחר הושלך כסא לעבר המנהלת ושתי מורות, כמו גם השלכת כסא לעבר תלמידה. "הילדים שלנו מספרים, שחברם מאיים לבוא עם סכין לכיתה ולרצוח אותם", ציינו מספר אמהות והוסיפו: "לא יתכן, שתלמידי הכיתה יחיו בחרדה, כי המערכת לא מסוגלת להשתלט על ילד אחד. ואנחנו כלל לא מדברות על כל שהתלמיד המדובר מפריע בכיתה, שר באמצע הלימודים ומאיים על כולם. אין לנו טענות כלפי הילד, אלא כלפי המערכת שצריכה לעשות הכל כדי להצילו ועל הדרך להעניק ביטחון לילדים שלנו. לא ייתכן, שאין בכיתה שלמה ילד אחד שלא סבל מנחת זרועו או מאיומיו המילולים. זה כמעט על בסיס יומי".

בניגוד להורים, כך נודע לנתניה און ליין, טוענים גורמים ברשות, כי התנהגות הילד השתפרה משמעותית. לאחרונה אף אישרה הרשות להצמיד לתלמיד מורה חיילת צמודה, המלווה אותו בשעות הלימודים. "היינו מצפים מההורים, אלה ששמים לב לשינוי המבורך, לסייע בחיזוק חיובי". למרות זאת, כך טוענים ההורים, המצב רחוק מלהשביע רצון. "הם דואגים יותר לשם של בית הספר מאשר לילדים שלנו", טענו ההורים והוסיפו: "הילדים חוששים ואנחנו חוששים לילדים שלנו. במידה ולא יהיה שינוי, לא נשלח את ילדנו ללמוד".

מהרשות נמסר בתגובה, כי "אנו רואים בחומרה כל מקרה של אלימות ושמים לנגד עינינו את טובתם וביטחונם של הילדים. מפאת צנעת הפרט לא נוכל לפרט את אופן הטיפול בתלמיד. עם זאת חשוב להדגיש, כי מינהל החינוך נוקט בכל האמצעים העומדים לרשותו ופועל בנושא על-פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך – במטרה להתמודד עם תופעת האלימות ולהביא לשיפור באקלים המיטבי של הכיתה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן