גוברת הדרישה לביטול אגרת השמירה

0
99
צילום אילוסטרציה של גנב פורץ דלת באמצעות לום
צילום fotolia

כמעט מדי יום נפרצות דירות במרכז נתניה. תושבי הרחובות סמילנסקי, ברודצקי, ירושלים, רמז והגליל סובלים מזה שבועות אחדים מגל הפריצות לבתים ולרכבים. מדיווחים שהגיעו לידי נתניה און ליין, ואשר אומתו על-ידי ועדי השכונות וגורמים במשטרה, עולה כי גם בשכונת קריית השרון ואף בשכונת אגמים התקבלו דיווחים על גלים של פריצות והתפרצויות.

ביום שישי, בשעות הבוקר, נלכד צעיר תושב איו"ש על גג בניין ברחוב סמילנסקי, בחשד שעסק בניסיון פריצה לדירת מגורים. עוד על פי החשד, פרץ החשוד ואדם נוסף דרך גג הבניין לדירה בקומה העליונה. להגנתו טען החשוד, כי הגיע לבצע עבודות על גג הבניין וכשהגיעה המשטרה הוא ירד לעברם. נגד החשוד הוגש כתב אישום. מעצרו הוארך עד להחלטה אחרת.

מעצרו של החשוד לא מרגיע את תושבי מרכז העיר הטוענים, כי בחודשים האחרונים אין תחושת ביטחון. אחד התושבים סיפר לנתניה און ליין, כי "לא יתכן שנחיה בחשש מוונדליזם, כמו שריפות הפחים ופריצות לבתים ולמכוניות שלנו. אנחנו לא מרגישים בטוחים. גם ללכת ברחובות העיר בשעות הלילה לא ממש נעים, בגלל כל מיני טיפוסים שמסתובבים. אנחנו לא רואים שבעירייה מגבירים סיורים כפי שהבטיחו, אז בשביל מה לשלם אגרת שמירה? אנחנו דורשים שעיריית נתניה תבטל את אגרת השמירה. לא יתכן שנשלם אגרה שמטרתה לדאוג לביטחון שלנו ואין ביטחון ".

התושבים החליטו לפעול עצמאית על מנת להגן על ביטחונם. במהלך הימים האחרונים יזמה חברת ועד מרכז העיר, עירית גולני, קניה מרוכזת של מצלמות לבניינים במרכז נתניה. למערכת נתניה און ליין מסרה, כי "בעקבות הפריצות הרבות שמתרחשות בתקופה האחרונה בנתניה, יש הרגשה של חוסר ביטחון וחוסר אונים. תחושה קשה בגלל שהמשטרה והפיקוח העירוני אינם מבצעים את תפקידם בצורה מיטבית ואין יותר על מי לסמוך. ברגע שאי אפשר לסמוך על הרשויות, על האדם הפרטי לדאוג לעצמו באמצעים שברור שאינם מנוגדים לחוק. זו הסיבה שרשמתי את הפוסט בעניין המצלמות. לפי דעתי אגרת השמירה צריכה להתבטל בגלל מה שקורה בעיר. האכיפה מתרכזת בעיקרה בדוחות חנייה ולא בדברים חשובים אחרים שפוגעים באיכות חיי התושבים".

פעילות דומה לחיזוק הביטחון ולהגנה על הרכוש נעשית גם בשכונת קריית השרון על-ידי ועד השכונה. במהלך החודשיים האחרונים קיימו חברי הוועד שורה של פגישות ומפגשים עם בכירי משטרת נתניה להעמקת הסיורים ולהגברת פעילות המתנדבים. בוועד הגדילו לעשות, כשהחלו לאסוף דיווחים על פריצות והתפרצויות – תוך מיפויים.

בתוך כך פנתה השבוע חה"כ יוליה מלינובסקי לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, בקריאה להצטרף לראשי רשויות אחרים ולבטל את אגרת השמירה. חה"כ מלינובסקי אף מקדמת חקיקה בנושא ביטול אגרת השמירה. לדבריה, בערים רבות אין כלל אגרת שמירה. בפנייתה לראש העירייה ציינה חה"כ מלינובסקי, כי "ישנו הסכם בלתי כתוב בין המדינה לאזרחיה שביטחון התושבים נמצא בתחומי אחריותה של המדינה ובמסגרת המיסים אותם משלמים האזרחים. אין כל סיבה שהרשויות יגבו מס נוסף מהתושבים על דבר בסיסי כמו ביטחון".

גורם בעיריית נתניה מסר בהמשך להבטחה העירונית להגביר את הסיורים, כי "העירייה פועלת במסגרת סמכויותיה להסדיר עניינים של שמירה, אבטחה וסדר ציבורי בתחומה, בנושאים, בתנאים, ובסייגים שקבעו שר הפנים והשר לביטחון פנים".

על-פי הערכות גורמים בכירים במשטרה, פעילות של פריצות לבתים והתפרצויות לכלי רכב נחלקת לשניים: פעילות מאורגנת הכוללת לרוב כנופיה בה לפחות שניים עד ארבעה עבריינים, המבצעים מעקב אחר שגרת היעדים. לרוב כנופיות מסוג זה נוהגות לפרוץ לאותו אזור בזמן מוקצב – כך שעד מצטבר במשטרה מידע על ריבוי פריצות והתפרצויות באזור מסוים, מה שמחייב התמודדות במישור מודיעיני, מידע מדויק והצבת מארבים, "נעלמת" הכנופיה לאזור אחר. סגנון התפרצויות שני מבוסס על גנבים שאינם חברים בכנופיה. "בכל מצב, התפרצות לרכב וגניבת תיקים זה סיפור של עד 30 שניות, גניבת רכב ממוצע עם מחשב מתאים עד 90 שניות ופריצה לדירה סיפור של כמה דקות בלבד", הסבירו הגורמים את השוני.

כתבות נוספות קשורות:

הרצל קרן במועצת העיר: לאן מופנים כספי אגרת השמירה?

אגרת השמירה אושרה סופית – בקרוב כולנו נשלם

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן