דיווחים מכל רחבי נתניה על ציפורי מיינה הפוצעות תושבים

1
855
ציפור מיינה - נתניה
ציפור מיינה. צילום fotolia

ציפורי המיינה ההודית ממשיכות להטיל חיתתן על תושבי קריית השרון, ונדמה שלאף גורם רשמי ומוסמך אין תשובה כיצד להתמודד עם להקות הענק של ציפורי השיר, המוגדרות רשמית כאחד מתוך 100 זנים פולשים מסוכנים, על-ידי מדינות רבות.

הציפורים, המתרבות בקצב גבוה יחסי ועל הדרך מחסלות ומבריחות ציפורים אחרות, נחשבות לחכמות ביותר ובעלות יכולת חיקוי של קולת אנושיים – אף יותר ממרבית התוכים. את משכנן המרכזי בחרו הלהקות המונות אלפי פריטים בשכונת קריית השרון – מה שהפך את חיי התושבים באזורים שלמים בשכונה, בעיקר בקרבת גני שעשועים, לבלתי נסבלים. אם לא די בכך, הרי שבמהלך החודש האחרון התרבו הדיווחים על מקרי תקיפה – בהם תקפו הציפורים וניקרו את ראשיהם של עוברים ושבים, בהם ילדים.

דיווחים נוספים על מקרים דומים נאספו על-ידי נתניה און ליין במהלך השבוע האחרון, גם מאזור צפון העיר נתניה.

בין מקרי התקיפה שדווחו עד כה, מקרה בו נער נזקק לטיפול רפואי, לאחר שמספר ציפורי מיינה ניקרו את קרקפתו, ומקרה אחר בו בן ארבע ששהה במרפסת ביתו הותקף על-ידי ציפורי מיינה.

"המצב הפך לבלתי נסבל לתושבי השכונה. אנחנו נופלים בין הכיסאות, בין מספר רשויות, כאשר הן משליכות את האחריות מאחת לשנייה. מעבר לרעש וללכלוך", הרחיב למערכת נתניה און ליין מאור דאיה, חבר ועד שכונת קריית השרון: "ישנם אין-ספור דיווחים על תושבים שהותקפו, בהם ילדים קטנים. בעירייה ניסו לטפל באמצעות גיזום עצים והדלקת תאורה, אך כלום לא מועיל. המצב הפך לאבסורדי עד כדי כך, שקבוצות של תושבים יוצאות לנקודות הריכוז עם סירים עליהם הם מתופפים בניסיון להבריח את הציפורים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "העירייה פעלה במספר מישורים לטובת מיגור התופעה. נשלח לוכד מקצועי לנסות ולאתר מוקדים נקודתיים של קיני הציפורים במטרה להתמודד עם תקיפות הציפורים. כמו כן, ראש מינהל תפעול, ליזי אורון, פנתה למספר רשויות בהם רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה ,על מנת שיטפלו בהתפשטות המיינות, אולם העירייה טרם קיבלה מענה".

מרשות שמורות הטבע והגנים נמסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "רשות הטבע והגנים מודעת לנזק שגורמות המיינות הידועות כציפורים המייצרות מפגעים אף לטבע. אנחנו נמצאים בשיח עם התושבים שהונחו לפנות לווטרינר העירוני שיטפל במפגע".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן