דירות בהריון: העירייה מדדה – הדירות התנפחו

3
562
רחוב סמילנסקי. צילום נתניה און ליין

סבב מדידות עירוני נוסף ושוב פעם פרשת דירות בהריון מרחפת באוויר. דיירי בניין ברחוב סמילנסקי  בנתניה הופתעו לגלות, כי החל מחודש מרץ "גדלו" לפתע השטחים בדירותיהם בכ-15% וכך גם גדל החיוב בארנונה. הדיירים המתגוררים בבניין בן ה-50 שנים קיבלו לאחרונה הודעות מהעירייה, כי שטח דירתם השתנה מ-86 מ"ר ל-98.69 מ"ר – שטח הדירה גדל בלמעלה מ-12 מ"ר, זאת למרות שבפועל לא התווסף דבר לשטח הדירה.

בתם של בני זוג בני 80, מתגוררים בבניין כ-50 שנים, פנתה לעירייה ולמבקר העירייה, בבקשה לבדוק כיצד זה גדל שטח הדירה של הוריה, מבלי שנעשה בדירה כל שינוי. לדבריה מדובר בבניין משותף ובכל השנים חושבה הארנונה על פי 86 מ"ר. בפנייתה כתבה: "לתדהמתנו קיבלנו מכם הודעות שומה שהחל מ-1.3.17 נחוייב בארנונה בעבור שטח של 98.69 מ"ר. בשיחה שהתנהלה עם יפה דוד, מנהלת מחלקת השומה בעיריית נתניה הסתבר, כי המטראז' הנוסף, הינו עבור מרפסות ועיגול מטרים".

בתם של בני הזוג טענה, כי מדובר בבניין עם מרפסות שנמצאות בתוך המבנה, מרפסות פנימיות שהן חלק משטח הדירה. לא ברור כיצד העירייה חישבה ללא מרפסות שכן יש בידיהם את התוכניות המקוריות והם לא צריכים גם למדוד: "הם הוסיפו את המרפסות שהיו בתוכנית הבניה מלכתחילה, אלה מרפסות של פעם שהן חלק מהבית". לטענתה מדובר בחיוב שאינו חוקי, שכן במידה והיה עיגול של הארנונה, גם כלפי מעלה, שטח הדירה לא היה גדל ביותר ממטר אחד.

לנתניה און ליין מסרה, כי בבדיקה שלה מצאה פסיקה של בית המשפט בה נקבע, כי רשות מקומית אינה רשאית לערוך שינויים בשיטת המדידה, גם לא באישור שר הפנים. שינוי מדיניות (לדוגמה: להכליל מרפסות שלא חויבו בעבר) כמוהו כשינוי שיטת המדידה האסורה על פי החוק. דיירי הבניין לא מתכוונים לוותר ומתכוונים להיאבק בחיובי הארנונה הגבוהים יותר.

גורם בעיריית נתניה מסר, כי בימים אלה מתבצעות מדידות של בניינים ואכן עקב שיטת החישוב החדשה, שקבע בית המשפט העליון, על פיה לא יתבצע יותר עיגול של המטראז' כלפי מעלה או כלפי מטה, אלא החיובים יתבצעו על פי שטח מדויק של הדירות. עוד מסר, כי דירות רבות צפויות לגדול, שכן בעבר, ככל הנראה, חישבו אחרת את שטח הדירות ולא חישבו את המרפסות. בנוסף מסר הגורם, כי במידה ומדובר באנשים מבוגרים, יש אפשרות לקבל הנחות על המיסים העירוניים.

מעיריית נתניה נמסר, כי "כל הרשויות במדינה מבצעות, החל מינואר 2016, מדידות נכסים בכל הנכסים בתחום שיפוטן. זאת בהתאם לפסיקה של בית המשפט העליון בתביעה ייצוגית (רע"א 2453/13 שניתן ביום 14/4/2015) אשר קבעה כי שיטת חישוב מדידת הנכסים אינה מדויקת וכי חלה החובה לחשב את גודל הנכס לצורך חיובו בארנונה באופן מדויק.הודעות בדבר המדידות נשלחו לכל תושבי העיר על גבי חשבון הארנונה. העירייה מחויבת, כאמור, למדוד את גודל הנכסים בתחום הרשות".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

מדד השקיפות: רק ציון 80 לאתר עיריית נתניה

התרגיל המסריח: המשטרה ערערה על שחרור החשוד והפסידה

סרטון לוהט: כך לכד תושב זועם את גנב הרכב שלו

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן