דרכו האחרונה של אמיר פרישר גוטמן

0
322
אלפים עברו על פני ארונו של אמיר פרישר גוטמן ז"ל, שהוצב בתיאטרון הלאומי הבימה

"אמיר ביקש הלוויה שמחה, בלבן, ובאמת ניסינו לעשות הכל לפי צוואתו, אבל זה כואב", אמרה בקול לוחש, חנוק מדמעות שרה פייגר שמעון, אמו של אמיר פריישר גוטמן, בשעה שניחמה את המנחמים הרבים שהגיעו כדי לחלוק כבוד אחרון לזמר, לשחקן, לרקדן ולבמאי שהשנה האחרונה בחייו טלטלה מאות אלפים.

אלפים עברו על ארונו של אמיר פרישר גוטמן, שהוצב למשך כשעתיים בבית התאטרון הלאומי הבימה בצהרי יום שלישי. אמיר, שבסוף השבוע חגג בחוף הים עם חבריו ובני משפחתו את יום הולדתו החדש, שנה בדיוק לאחר שהתברר כי לא חלה במחלת הסרטן, טבע למוות בשעה שהציל את אחייניתו, שחר, שנסחפה בזרם המים.

אמיר תפס את שחר בידיו והחזיק אותה מעל המים – עד שהגיעו חבריו למסיבה, בהם ג'פרי ישי, ומשו אותה. אמיר עצמו טבע והניסיונות להחיותו נמשכו למעלה משעה – גם בבית החולים רמב"ם – בו אושפז במצב אנוש. ביום ראשון הודיעו הרופאים כי אפסו סיכוייו לחיות ומותו נקבע.

טרגדיה
בשנת 2016, מספר חודשים לאחר שהודיעו אמיר וחבריו ללהקת הבנים המיתולוגית "היי פייב", על כוונתם לקיים מופע איחוד, במסיבת עיתונאים שכעת זוכה לפרשנות מיסטית לאחר שהתברר כי מספר הטלפון להזמנת כרטיסים *2207 הוא תאריך מותו, הודיע אמיר על דחיית האיחוד בעקבות גילוי מחלת סרטן אלים בגופו. שלושה חודשים קיבל אמיר טיפול כימותרפי, עד שהתברר כי האבחנה הייתה שגויה. את ההודעה קיבל אמיר בתאריך 22.07 שנת 2016 – שנה לאחר מכן, באותו יום ממש, טבע למוות.

איש אמיץ
"אמיר היה יפה טוהר, בעל ואב למופת, חבר מדהים ואיש אמיץ" ספדה לזכרו השחקנית גילה אלמגור, שחיתנה את אמיר עם בחיר ליבו ואהבתו הגדולה ינאי פרישר. השניים, שגידלו יחדיו את בנם רוי בשכונת רמת פולג, שמרו על פרטיותם. "עבור אמיר המשפחה והמשפחתיות היו מעל לכל", סיפרו חברים משותפים של ינאי ואמיר: "אמיר היה גם אמיץ וגם גיבור" הוסיפו.

אייל פרי, אחיו של אמיר ואביה של שחר הקטנה, כמו כל בני המשפחה, מתקשים להתמודד עם הנס שארע לשחר ומנגד המחיר הכבד ששילם אמיר. "תודה על שחר", אמר אייל בעודו מביט בתמונת אחיו.

בקהל הרב שהגיע לבית העלמין האזרחי בנתניה, עת נטמן אמיר למנוחת עולם, היה גם יוני ג'ורנו שהכיר את אמיר לראשונה לפני עשור. בין השניים התפתחה ידידות אמיצה שהתרופפה עם השנים. "את אמיר הכרתי לפני בערך עשור בפסטיגל. בני ביקש להצטלם איתו. והוא, אחד האנשים המיוחדים יותר שהכרתי, נענה ברצון. בינינו התפתחה ידידות אמת, אין ספור שיחות נפש וקשר מיוחד. כשאמיר הכיר את בן זוגו ינאי, מטבע הדברים, הקשר בינינו התרופף. אמיר היה בחור רגיש, עם נפש של אומן. אהבתי אותו אהבת נפש. זה כואב, פשוט כואב עד כמה החיים אכזריים ועד כמה מישהו, שם למעלה, רצה אותו כל-כך ולקח אותו מאיתנו והשאיר לנו את הזיכרונות, השירים ודרכו הייחודית".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן