האם תל מונד תישאר ללא ראש מועצה?

0
295
לין קפלן מועצת תל מונד
לין קפלן, חברת מועצת תל מונד בעבר

מועצת תל מונד ידעה בשנה האחרונה משברים רבים עם הדחתו של רוני גולן מראשות המועצה ומינוי של אמנון בן עמי כראש מועצת ממונה מטעם משרד הפנים.

בשבועות האחרונים פורסמו ידיעות אודות אפשרות מינויו של בן עמי לתפקיד מנכ"ל קרן הקיימת לישראל. בהמשך לידיעות אישרה ביום רביעי האחרון ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל לקרן הקיימת את מינויו של אמנון בן עמי. כעת נותר צעד אחד לקראת מינויו הסופי של בן עמי כמנכ"ל קק"ל – אישור הדירקטוריון.

בן עמי מונה על ידי שר הפנים, אריה דרעי, לראש מועצת תל מונד בעקבות הדחתו של רוני גולן. המינוי התבצע בחודש ספטמבר אחרון. בפועל בן עמי החל לשמש כיו"ר הוועדה הקרואה בתל מונד רק עם פרישתו מתפקידו כראש רשות האוכלוסין, בחודש דצמבר האחרון.

בתל מונד מודאגים מאישור מינויו של בן עמי ליו"ר קק"ל כחצי שנה לאחר שמונה לראש מועצת תל מונד וקוראים למשרד הפנים לאפשר בחירות דמוקרטיות בתל מונד, במידה ובן עמי יעזוב את תפקידו.

מסיעתה של לין קפלן, חברת המועצה לשעבר ופעילת ציבור בתל מונד נמסר, כי "אנו תמהים על כך שמשרד הפנים לא ראה לנכון לדרוש מראש המועצה הממונה התחייבות להשאר בתפקידו עד למועד הבחירות המוניציפליות שיערכו ב-2018. בהנחה שדירקטוריון קק״ל יאשר את מינויו של אמנון בן עמי למנכל קק"ל הרי שהוא צפוי לעזוב את תל מונד חודשים ספורים בלבד לאחר שמונה לראש הוועדה הקרואה בתל מונד".

קפלן הוסיפה: "המועצה בתל מונד אינה בקריסה ולא היתה בעבר, ועל כן לא ברור לנו מדוע משרד הפנים בחר להתערב בדמוקרטיה בתל מונד ולמנות ועדה קרואה מלכתחילה בעוד שקיימת התייחסות של מבקר המדינה כנגד מינוי ועדות קרואות. כעת, אם יאושר מינויו של בן עמי על ידי דירקטוריון הקקל, מן ראוי שמשרד הפנים יחזיר את הדמוקרטיה לתל מונד וייתן לתושבים לבחור את ראש המועצה שלהם בהליך בחירות דמוקרטי. תל מונד היא יישוב חזק עם תושבים איכפתיים ומעורבים ואין סיבה לשלול מהם בשנית את זכותם הדמוקרטית לבחור ראש רשות שיהיה מחוייב לחלוטין ליישוב ולתושביו".

כאמור בן עמי נכנס לתפקידו כיו"ר הוועדה הקרואה במועצת תל מונד וראש מועצה ממונה מטעם משרד הפנים בחודש דצמבר האחרון. קודם לכן שימש בן עמי במנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה במשך כשבע שנים. בן עמי השלים עם סיום תפקידו 30 שנים בשירות המדינה ונראה, כי במידה ודירקטוריון קק"ל יאשר את מינויו יתפטר בן עמי מתפקידו הנוכחי ובמשרד הפנים יאלצו לתת פתרון לתל מונד.

בן עמי מסר בתגובה, כי המינוי עדיין לא אושר: "הדירקטוריון צריך לאשר , עד אז אני לא מתייחס".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה, כי "מר אמנון בן עמי מכהן היום כראש המועצה הממונה בתל מונד. אם תוגש התפטרות, יוחלט על מינוי אחר".

כתבות נוספות העשויות לעניין את תושבי תל מונד:

הקרב על הארנונה: תושבי תל מונד ישלמו בסוף פחות

קפלן ניצחה: הכניסה הדרומית לתל מונד לא תיחסם

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן