הוארך מעצרם של החשודים בפרשת הסחר בבני אדם

0
1120
קבצן אילוסטרציה - נתניה און ליין - נתניה
צילום אילוסטרציה fotolia

בית המשפט האריך את מעצרו של אדוארד קובליוב (24), תושב נתניה, החשוד בסיוע להלנת תושב זר, עבודת כפיה, כליאת שווא, תקיפה, עיכוב דרכון, סחר בבני אדם לעבודת כפיה ושוד, בשישה ימים. מעצרם של שני חשודים נוספים, יהורם (45) ויגל בלילטי (22), תושבי אשקלון, החשודים אף הם בעבירות אלה, הוארך בשבעה ובשלושה ימים.

החשודים נעצרו במסגרת חשיפת פרשיה של סחר בבני אדם בתעשיית הקבצנים. החקירה החלה בעקבות פעילות יזומה של פקחי רשות האוכלוסין וההגירה ושיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים במשרד לבטחון פנים ומנוהלת על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל בשת״פ עם הגורמים הרלוונטיים ברשויות השונות.

ממצאי חקירה סמויה מהירה ומקצועית שניהלה יחידה ארצית של משטרת ישראל, ביססה חשד לכך שמספר מעורבים הביאו ארצה והעסיקו שלא כדין כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה, אשר הגיעו לארץ באשרת תייר, שתוקפה פג זה מכבר.

בנוסף מממצאי החקירה הסמויה – כך נמסר למערכת נתניה און ליין – עלה חשד, כי הקורבנות מועסקים כקבצנים המבקשים נדבה באמצעות פתקים אודות מצבם וחלוקת בובות, תוך שמופעלים כלפיהם בשיטתיות על ידי החשודים באלימות, בסחיטה ובאיומים.

על פי החשד, המפעילים אכלסו את השוהים בדירות, החזיקו שלא כדין בדרכוניהם, ביצעו כלפיהם עבירות אלימות וגבו מהם חלק ניכר משכר עבודתם כקבצנים. במקרה אחד הותקפה, על פי החשד, אחת הקורבנות מינית. במסגרת החקירה אותרו עד כה כעשרה קורבנות, אשר הוחזקו בדירה באיזור נתניה והועברו למקלט המיועד לקורבנות סחר בבני אדם.

בדיון על הארכת מעצרו של קובליוב, טען נציג המשטרה, כי מספר בעלי עסק מהארץ הביאו לארץ קבצנים חרשים אילמים לצורך עבודה בקבצנות. את העבודה הם גיבו בסחיטה באיומים ובסחר בבני האדם. לטענת נציג המשטרה, החשוד, תושב נתניה, הוא "אחד מראשי הקבוצה שמטיל אימים על אנשים שעובדים יחד איתו ועל מתחריו בשוק. איני יכול לפרט מעבר לכך, אציין שהחקירה הזו מורכבת במיוחד, עקב העובדה שמדובר באנשים חירשים אילמים". נציג המשטרה הוסיף, כי החקירה מורכבת במיוחד כיוון שהיא מתקיימת בשפת הסימנים ובעזרת מתורגמן.

פרקליטו של החשוד, עו"ד שמעון וייס, הכחיש בשם החשוד, את העבירות המיוחסות לו וטען, כי "מדובר בחשוד שככל הנראה מקיים יריבות עם קבוצה אחרת, שעוסקים בהתרמה של בובות. אומר זאת לצערי, שהמשטרה טועה בדרך שבה היא הולכת, מדובר באנשים שמגיעים מרצונם הטוב והחופשי מחו"ל על מנת למכור בובות, אין מניעה. איש לא מונע מהאנשים האלה להסתובב ברחובות ולפנות לכל גורם שיסייע להם, ויש במדינה הרבה כאלה, ולהתלונן על מה עושים בהם".

עוד טען הפרקליט, כי אולי הקבצנים נתפסו בארץ בגין שהיה בלתי חוקית ומסרו למשטרה גרסאות מבלי שיש להן תימוכין.

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, רבקה גלט, נענתה חלקית לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו לעשרה ימים והאריכה את מעצרו לשישה ימים – עד לתאריך ה-28.8.16.

בדיון בהארכת מעצרו של יהורם בלילטי, תושב אשקלון, עולה יריבות שהתגלעה בינו לבין קבוליוב, במהלכה הותקף בלילטי, נדקר ואושפז בבית חולים. נגד קובליוב הוגש כתב אישום בגין תקיפה זו.

בלילטי עצמו הכחיש את העבירות המיוחסות לו וטען, כי אין לו יד ורגל בעבירות הללו. מעצרו הוארך עד לתאריך ה-29.8.16. מעצרו של יגל בלילטי, אשר מכחיש, גם הוא, את העבירות המיוחסות לו, הוארך בשלושה ימים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן