הוארך מעצרם של החשודים ברצח אלי שזירי

0
901

המשטרה מייחסת לקובי מנאשרוב (26), נודר באזוב (23), מקסים גון (26) וחיים מסיקה (22), אשר נעצר השבוע, כולם תושבי נתניה, מעורבות ברצח אלי שזירי – גרימת מוות בכוונת תחילה, קשירת קשר לעשות פשע.

שזירי נורה למוות לפני כשלושה חודשים בתאריך ה-29.3.15 לפנות בוקר, ברחוב צדדי, באזור התעשיה פולג בנתניה, סמוך למרכז הבילוי יכין סנטר. מספר יריות נורו לעבר רכבו של שזירי. שזירי נפגע בפלג גופו העליון, נוסע שהיה איתו ברכב נפצע באורח בינוני. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום מצאו את שזירי ללא רוח חיים ומותו נקבע במקום.

פרקליטו של מנאשרוב, אשר הובא בנפרד מהאחרים להארכת מעצר, עו"ד ג'קי סגרון, תקף את התנהלות המשטרה וטען, כי "נעשה פה מעשה שלא ייעשה. המשטרה ביודעין לוקחת אדם עוצרת אותו ואומרת לו ללא הרף אנחנו יודעים שאתה לא קשור אבל לא יעזור לך שום דבר. הכול ברור של חציית גבול לרבות כניסה לתוך המרקם העדין שבין עו"ד למרשו, משדלים את הלקוח להחליף עו"ד בטענה שהייעוץ לא טוב. מושיבים אותו בהפרדה מהחשודים האחרים, ציוד בסיסי לא מכניסים לו בהוראת בית המשפט, מגיש לבית המשפט החלטה של כב' השופטת הירש. משקפי ראייה עד היום לא קיבל, לוקחים את אשתו ומביאים אותה לתחנת משטרה, צועקים עליה, מאיימים עליה, מזמנים את אביו מאיימים עליו בכך שאומרים לו שמתקשרים לאשתו והוא הולך ל-20 שנות מאסר מבחינתם הכל כשר. אני מבקש מבית המשפט יראה עד היום נמצא כמעט ללא יכולת לראות, משקפיים ממנו מונעים, את הדברים הבסיסיים ביותר רק לאחר יומיים ורק לאחר התערבות בית המשפט".

פרקליטיהם של נודר ומסיקה, עו"ד רועי אטיאס, טען, אף הוא, לחפותם: "הם נעצרים שלושה חודשים אחרי הרצח שהמשטרה פה בבית המשפט הודתה שידוע להם שהם היו חשודים עוד בערב הרצח. כל התקופה הזו לא מחפשים אותם, לא מבקשים אותם. יתרה מכך שהם חוזרים מחו"ל אפילו לא מעכבים אותם בביקורת הגבולות לחקירה. על אלו מסוכנות מדובר פה. אם יש מסוכנות איך זה שלא עצרו אותם. מאידך אם הם לא הרוצחים למה הם כל כך מסוכנים היום. ברור שיש פה עיוות דין לא ניתן לבוא ולבקש לעצור 15 ימים נוספים".

פרקליטתו של גון, עו"ד חיה מלול, טענה, כי "באה המשטרה ואומרת פעם אחר פעם אין לנו טענת אליבי, אם אנחנו נבדוק נכונה אנחנו נשחרר אותך. החשוד שבפניי אמר אני לא זוכר. סביר להניח שהוא לא זוכר מדובר בבחור צעיר, רווק בלי ילדים, בלי עבודה מסודרת, כל יום הולך עם זאת עם ההוא. סביר להניח שהוא לא יזכור. מבקש החשוד שיבואו וישאלו אותי שאלות, יציגו לי ראיות אני יוכל להתייחס לזה. באה היחידה החוקרת ושואלת שאלות שעלו בפרוטוקול כמו ההיכרות עם אלי שזירי שאין להם תוכן מלבד להגיד שחקרנו את החשוד".

כל החשודים מכחישים את העבירות המיוחסות להם. המשטרה ביקשה הארכת מעצרם ל-15 ימים, אולם בית המשפט נענה חלקית לבקשה והאריך את מעצרם עד ל-23.7

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן