הושלמה תכנית המתאר העירונית לקריית נורדאו

1
4435
4000 יחידות דיור, קריית נורדאו. הדמיה באדיבות עיריית נתניה

עיריית נתניה צפויה להגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה את תכנית המתאר החדשה של שכונת קריית נורדאו. על-פי עיקרי התכנית יתווספו כ-4,000 יחידות דיור חדשות באמצעות שלושה מסלולים: פינוי בינוי, עיבוי וכן תמ"א 38. לשכונה הוותיקה, בה השטח שאינו בנוי עומד על כ-45% מסך המגרשים, פוטנציאל התפתחותי רב.
התכנית, כך על-פי עיריית נתניה, היא התכנית הראשונה מבין ארבע תכניות מתאריות – אותן מקדמת עיריית נתניה. שלוש התכניות הנוספות מתייחסות לשכונות נאות שקד (אזורים) וכן דורה. תכנית מתאר נוספת מתייחסת למרכז העיר. התכניות עצמן הינן נגזרת מתכנית מתאר כללית – כך שהיא מאפשרת ליזמים לקדם כבר כעת תכניות מפורטות בשכונה – מבלי לחכות להליכי אישורה.

כדאיות כלכלית
אחת הבעיות המרכזיות בשכונות הוותיקות, כך עולה משיחות עם קבלנים ויזמים, היא חוסר הכדאיות הכלכלית. בניגוד לערים כדוגמת תל אביב ורמת גן, בהן ערכי הקרקע גבוהים וכך גם גובה המכירה באופן יחסי, בשכונות ותיקות רבות בעיר לא מתממשת כדאיות כלכלית. בעניין זה "התכנית מתייחסת באופן מפורט למקטעי מגורים, תוך התייחסות להתכנות כלכלית של פרויקטים שונים", הדגישו בעיריית נתניה – "זאת במטרה למנוע ולצמצם כמה שניתן מצב בו תכניות אינן מגיעות לכדי מימוש ונשארות, למעשה, על הנייר".

שכונת נורדאו נחשבת, כאמור, לשכונה בעלת פוטנציאל גבוה להתחדשות עירונית, כאשר כבר כעת מבוצעים בה פרויקטים של התחדשות עירונית באמצעות קבלנים ויזמים. השכונה עצמה גובלת במתחמי המגורים החדשים והיא נהנית מנגישות תחבורתית גבוהה. עם תהליכי ההתחדשות היא צפויה להצטרף לרצף טריטוריאלי.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, מסרה: "לראשונה, אנו מגישים לוועדה המקומית תוכנית מתארית כוללת לשכונה, שבה נלקחו בחשבון צורכי התושבים, לרבות מגורים, מסחר ותעסוקה, תשתיות קהילה ותחבורה, תוך התחשבות בהיתכנות הכלכלית של התוכנית. זאת מבלי להמתין להליכי אישורה של תוכנית המתאר הכללית 2035 של נתניה. במקביל כידוע חתמה עיריית נתניה עם משרד האוצר ועם רשות מקרקעי ישראל על הסכם גג, במסגרתו ישווקו בכמה מתחמי מגורים חדשים בנתניה כ – 12,000 יחידות דיור כאשר המדינה תשקיע כ – 800 מיליון שקל בהקמת תשתיות על ותשתיות צמודות קרקע, כך שבהחלט מדובר בתוכניות העשויות להעניק תנופה גדולה נוספת לנתניה."

את התוכנית הציגו בפני ראש העיר מהנדס העירייה, האדריכל אבנר אקרמן, האדריכלית אירית צרף נתניהו וגלית רונן – נציגת אגף ההתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון, אשר מימן את הכנת התוכנית

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן