החופש הגדול הגיע

0
124
תמונת ארכיון מבית ספר של החופש הגדול. צילום באדיבות משרד החינוך

תלמידי בתי הספר היסודיים בנתניה יסיימו בסוף השבוע את שנת הלימודים תשע"ז ויצאו לחופש הגדול, בכך יצטרפו לחבריהם מהתיכונים שיצאו בשבוע שעבר לחופשה.

ממשרד החינוך נמסר, כי המשרד מארגן פעילויות יזומות בתקופת החופש הגדול לטובת הילדים ובני הנוער. הפעילויות מתקיימות בבקרה ובפיקוח של המשרד. הפעילות המרכזית לילדי היסודיים הינה "בתי הספר של החופש הגדול" – גם בחופשת הקיץ הקרובה ייהנו כיתות א'-ג' ממסגרת חינוכית בעלות בסיסית בלבד.

על פי הנתונים שהתקבלו במשרד החינוך 5,587 מתלמידי בתי הספר בנתניה כבר נרשמו לבתי הספר של החופש הגדול שהם 56% מכלל התלמידים הפוטנציאלים בכיתות א'-ג'. התלמידים צפויים ליהנות בקיץ הקרוב מהתכנית, במסגרתה יחשפו למגוון חוגים ופעילויות העשרה בתחומי הדעת ובתחום החברתי ערכי. בין היתר יהנו התלמידים מחוגים מגוונים, פעילויות ספורט, פעילות בנושא זהירות בדרכים, סיור במוזאונים ועוד.

עוד עולה מנתוני משרד החינוך כי 255 קייטנות אושרו עד כה לפעילות בנתניה על ידי מינהל חברה ונוער של מחוז תל אביב. במהלך החודשים האחרונים עברו מנהלי הקייטנות השתלמות חובה על ידי מדריכי ומפקחי המחוז ורק קייטנה שהציגה תוכנית פדגוגית מלאה, קיבלה את האישורים המתאימים.

משרד החינוך ארגן פעילויות יזומות בתקופת החופש הגדול לטובת הילדים ובני הנוער. הפעילויות תתקיימנה בבקרה ובפיקוח של המשרד. בין הפעילויות, בנוסף לבתי הספר של הקיץ – סמינרים ומחנות קיץ, חינוך מיוחד, מתחברים בחופים, ערי ילדים ונוער ומתנ"סים.

שר החינוך, נפתלי בנט, איחל לתלמידים חופשה נעימה ומסר: "תלמידות ותלמידים יקרים, אני מאחל לכם חופשה נעימה, בטוחה ומשמעותית. החופש הגדול הוא המשך ישיר של מסלול ההתפתחות האישי שלכם. נצלו את הזמן כדי להתקדם ולצמוח, טיילו בארץ היפה שלנו, הקדישו את הזמן לעשייה ערכית ולעשייה למען החברה. בינתיים, אנחנו במשרד החינוך נמשיך לחזק את מערכת החינוך, נמשיך לשפר תהליכים ולהשקיע בתשתיות חינוכיות, כדי שגם בשנה הבאה כל אחת ואחד מכם יוכל להמשיך ולמצות את מלוא הפוטנציאל שגלום בכם. תיהנו בחופשה, ובעיקר שמרו על עצמכם. לציבור עובדי ההוראה, אני רוצה להודות לכם על השותפות לדרך, ועל ההישגים שהובלתם".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "אני רוצה לברך אתכם, אנשי החינוך, על עבודתם החינוכית המאומצת והמבורכת, שנעשתה לאורך כל שנת הלימודים. הודות לעמלכם הרב, המערכת רושמת הישגים לימודיים וערכיים. לאחר שנה גדושה, אני רוצה לאחל לכם חופשה מהנה, וזמן איכות עם משפחותיכם. אני רוצה לאחל לכם, תלמידים יקרים, שתנצלו את זמן החופשה לבילויים, למפגשי חברים ולפעילויות חווייתיות בתנועות הנוער.

בטחון התלמידים בחופשת הקיץ

לקראת היציאה של תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים לחופשת הקיץ הפיץ משרד החינוך מכתב לגננות ולהורים בנושא שכחת ילדים ברכב כדי למנוע את האסון הבא. המכתב יצא על רקע המקרים שאירעו לאחרונה שילדים נשכחו ברכב, ונועד להגביר את המודעות בקרב הורים לסכנה שבהשארת ילד ברכב ולריענון הרגלי בטיחות, שימנעו שכחת ילד ברכב מתוך פיזור דעת וחוסר תשומת לב רגעית.

בנוסף יצא חוזר מנכ"ל בנושא חינוך לבטיחות לקראת חופשת הקיץ – על מחנכי הכיתות לקיים פעילות הסברה שתעסוק בסכנות האופייניות לחופשה ובדרכים למניעתן. המשרד הפיץ אגרת לאחראים על הביטחון, הבטיחות והחירום במוסדות החינוך.

מספר ימים לפני תחילת החופש הגדול יקיים השירות הפסיכולוגי לילדים סדנאות לחדר מורים בנושא התנהלות מיטבית ברשת, אלכוהול וסמים והתנהגויות בסיכון. יופץ עלון מידע לתלמידים בנושא ויערכו פעילויות בכיתות. בנוסף, המשרד יקיים מפגשים מקוונים לתלמידים ולהורים בנושא.

כמו כן יצא חוזר מקיף למנהלי בתי הספר לקראת היציאה לחופש הגדול כולל הנחיות לשיעורי מחנך ושיעורי חברה בדגש על הסכנות והאתגרים בחופשה ובדגש על האוכלוסייה בסיכון. נעשתה פנייה למרכז השלטון המקומי ולרשויות על מנת שיתגברו את פעילות המתנדבים בפארקים את סיירות ההורים כדי למנוע מקרים של ונדליזם.

ממשרד החינוך נמסר, כי יתוגברו מערך בקרת הטיולים ובקרת הבטיחות בשטח בקייטנות, בתנועות הנוער, בטיולים ובמתנ"סים., זאת על מנת לשמור על בטחון הילדים בימי החופשה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן