החלטה חריגה: 14 ימי מאסר לפושטת רגל

0
81

הצעירה סירבה לחשוף בפני ביהמ"ש פרטי נושים, להם שילמה מעל מיליון דולר, כיוון שחששה לחייה

 בית המשפט המחוזי נענה השבוע בצעד חריג לבקשתו של עו"ד אופיר פדר, להורות על מאסר פושטת רגל, אשר סירבה לחשוף את פרטיהם של הגורמים להם שילמה כספים.

 במסגרת הליך פשיטת הרגל התברר, כי בשנת 2007 העבירה האישה לגורמים מסוימים 1,150,000 דולר במזומן, ממכירת שתי דירות שהיו בבעלותה. לטענתה אותם גורמים טענו שאביה ז"ל היה חייב להם כספים וכי אם לא תפרע את החוב יבולע לה ולבני משפחתה. פושטת הרגל טענה עוד, כי נאלצה למכור את הדירות ואת תמורתן העבירה לנושים.

 עו"ד פדר המשמש נאמן לנכסיה של פושטת הרגל, סבר, שיש להורות לה למסור את פרטיהם של הגורמים להם שילמה את הכספים, שכן העברת הכספים אליהם מהווה הענקה אסורה לפי סעיף 98 לפקודת פשיטת הרגל. עוד סבר עו"ד פדר, כי יש לבטל את ההענקה ולהעביר את הכספים לקופת פשיטת הרגל לחלוקתם לנושיה.

בחודש פברואר השנה הורה בית המשפט המחוזי לפושטת הרגל למסור את פרטי וזהות הנושים, אולם היא סירבה.

 בעקבות סירובה הגיש עו"ד פדר לבית המשפט בקשה להורות על מאסרה. בבקשה טען עו"ד פדר, כי פושטת הרגל אינה מוכנה למסור את הפרטית ומשכך יש להורות על מאסרה. פרקליטה של פושטת הרגל טען, כי אין מקום להורות על מאסרה והיפנה לנזקים שעלולים להיגרם אם תיאסר.

 במהלך הדיון ניסה סגן נשיא בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין,  לשכנע את פושטת הרגל שתמסור את הפרטים רק לידיו של עו"ד פדר, אשר ישקול המשך בירור הבקשה ומבלי שהמידע ייחשף, לעת עתה, אולם פושטת הרגל לא קיבלה את ההצעה.

 השופט אורנשטיין, קבע בהחלטתו, כי "איני מקל ראש בטענותיה של החייבת, אך לא ראיתי באלה כדי טעם שלא להיעתר לבקשה. אמנם סנקציה של מאסר הינה מהחריפות והקיצוניות, אך לא בכדי היא מצויה בספר החוקים ויש לעשות בה שימוש במקרה המתאים, גם אם במשורה. המקרה שלפני מחייב את השימוש בכלי זה, לא כל שכן שעה שהמסקנה היא שיש טעם במסירת הפרטים של הנושים, במיוחד שבפנייתה המאוחרת של החייבת עולה שהיא שילמה לגרסתה חובות לנושים של אביה ולא שלה ולכאורה עסקינן בהענקה אסורה שהמועדים לביטולה טרם חלפו".

 כאמור השופט אורנשטיין נענה לבקשת עו"ד פדר ודן את פושטת הרגל ל-14 ימים מאסר בפועל. במידה ותמסור את הפרטים, תשוחרר לאלתר.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן