המערב הפרוע: צומת פולג פקוק

0
135
פקקים ארוכים בכניסה לשכונת פולג ועיר ימים

מדי יום, בעיקר בשעות הצהריים ועד לשעות הערב, נאלצים מאות מתושבי השכונות פולג ועיר ימים להתמודד עם פקקי תנועה ארוכים בצומת פולג – בפניה מערבה.

לטענת התושבים בעיריית נתניה הבטיחו שלאחר איכלוס עיר ימים ייבנה שיקוע, דוגמת שיקוע הכביש בצומת כפר שמריהו, אשר ימנע את הפקקים הארוכים, אולם השיקוע לא נבנה ועיריית נתניה לא נערכה לעליה הגדולה במספר כלי הרכב.

אחד התושבים סיפר לנתניה און ליין, כי בעקבות עומסי התנועה הקשים משעות הצהרים ועד לשעה 21:00, עומדים הנהגים בשני טורים ארוכים, על מנת לפנות שמאלה, בעוד שרק המסלול השמאלי ביותר הוא הפונה שמאלה. לדבריו איכלוס עיר ימים, כשלכל משפחה יש לפחות שני רכבים, גרר אחריו הכפלה, אם לא יותר, של מספר הרכבים.

"ראש העירייה הבטיחה שברגע שיהיו 5000 אנשים בעיר ימים יתחילו עבודות שיקוע כמו בצומת כפר שמריהו. בינתיים כל יום, בייחוד עכשיו בקיץ, עוברים נהגים עבירות תנועה, כי אם נעמוד במסלול אחד הטור יגיע עד לכניסה לאזור התעשיה. כל אי התנועה הרחב הזה וכל השלטים היפים של ערים תאומות לא מועילים, היו צריכים להוריד את זה ולבנות עוד מסלול שמאלה. בינתיים לא עשו דבר והכניסה לשכונה אחרי יום עבודה הפך לסיוט מתמשך" מסר.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "תכנית השיקוע עומדת בראש סדרי העדיפויות העירוניים, כאשר הנושא עלה מספר פעמים מול מנכ"ל משרד התחבורה ונקשר גם לעבודות הצפויות במסגרת תכנית ה- brt (מערך הסעת המונים). ישנה חשיבות להפרדה מפלסית של הפניות בצומת הכניסה לרמת פולג גם בשל העומס הקיים, גם בשל העובדה שיש לעיר תכניות נוספות לפיתוח וגם בשל העובדה שיש לייצר עדיפות בפניות לצורך הפעלת ה- brt. מכל הסיבות האלה, קיימת כאמור חשיבות רבה לבצע את השיקוע אך נדגיש כי עלויות השיקוע טרם אושרו ע"י משרד התחבורה. עוד נדגיש כי בכוונת הגורמים המקצועיים בעירייה להעלות נושא זה שוב בפני שר התחבורה- בפגישה המתוכננת בשבוע הבא. זהו המקום לציין כי אחד הפתרונות הנבחנים לשיפור בעומסי התנועה הינו ביצוע שינוים בהסדרי התנועה, בצומת האירוסים, הנמצא בצפון השכונה. בכוחו של פתרון זה לסייע באופן חלקי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן