מכון וינגייט: המרכז לשיקום חולי לב ייסגר

0
475
רפואת ספורט שיקום לב בדיקת מאמץ
צילום אילוסטרציה fotolia

בסוף חודש דצמבר, אם לא יקרה שינוי, ייסגר המרכז לרפואת ספורט ולשיקום הלב – מכון וינגייט. הודעה על-כך קיבלו בכתב מאות המטופלים במכון ואשר מתגוררים בכל אזור נתניה. המכון, המתמחה בטיפולים שיקומיים, מסר בהודעתו לציבור המטופלים כי ההחלטה נובעת עקב גירעונות מצטברים וסירוב קופות החולים להעלאת המחיר.

אחד המטופלים ששוחח עם השרון שלי סיפר: "המצב מלחיץ, כיוון שמקופות החולים נאמר לנו שיהיו לנו אלטרנטיבות – אלא שמקצועיות כמו במכון וינגייט לא נתקלתי הרבה זמן".

מהמרכז לרפואת ספורט ולשיקום לב אישרו כי בסוף החודש המרכז לשיקום לב ייסגר. בתגובה מפורטת ציינו, כי "המכללה האקדמית בווינגייט (מכון וינגייט) הינה גוף מלכ"ר. נושא סגירת המרכז לשיקום חולי לב  נדון בצורה מעמיקה ובכובד ראש, אך לצערנו ולדאבוננו הרב, הוחלט על סגירת המרכז לאחר שנים רבות. השיקולים העיקריים להחלטה זו הם, שאין המכללה יכולה לרדת ברמה המקצועית ולפגוע במוניטין הטוב שלה – זאת לאור העלויות הגדולות של המרכז לשיקום חולי לב. השנה הגרעון במרכז עמד על למעלה מ- 200,000 שקלים. לנוכח גרעון המרכז לשיקום חולי לב, אין באפשרות המכללה כמוסד אקדמי מתוקצב לממן גירעונות של המרכז לשיקום חולי לב מתקציבי הסטודנטים. הייתה פנייה של המכללה אל קופות החולים על מנת להעלות את דמי ההשתתפות לסכום 475 שקלים (39 שקלים למפגש לחודש) על מנת להיות לפחות מאוזנים, אך גם הסכום הנ"ל הוא סכום נמוך ומינימלי המקשה על קיום המרכז". נכון להיום משלמת קופת חולים כללית כ-23 שקלים למפגש, המאוחדת 25 שקלים למפגש ולאומית 21 שקלים למפגש".

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה, כי "הספק בווינגיט בחר להעלות את המחירים באופן חד צדדי ובסכום שאינו סביר. אנו נמצאים בקשר עם המטופלים מאזור נתניה ונספק לכולם חלופה קיימת ומקצועית בעיר".

מקופת החולים מאוחדת נמסר, כי "מבוטחי מאוחדת מקבלים את שירותי שיקום הלב במכון המצוין של בית החולים לניאדו. אין זה ממנהגנו לנהל משא ומתן עם ספק כלשהו מעל גבי העיתונות, אך נציין כי המכון בווינגייט הציב למאוחדת תנאים כספיים שלא ניתן היה לעמוד בהם".

תגובת קופת חולים לאומית לא נתקבלה עד לרגע פרסום הכתבה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן