הנאשם במעורבות בשוד מוניות ישאר במעצר

0
75
אילוסטרציה. פוטוליה

"המסוכנות הנשקפת מהעורר היא גבוהה. המעשים המיוחסים לו בכתב האישום מעידים על יכולות מניפולטיביות ועל העדר מורא מפני החוק. העבירות בהן הוא מואשם מעידות על נכונותו לנצל באופן ציני וחסר עכבות את האמון שרוחשים לו מכריו, על מנת לממש את תאוות הבצע שלו, ובשים לב להתמכרותו הקשה להימורים" קבע בית המשפט העליון, שדן בערעורו של תושב האזור, הנאשם בשוד מונית וערער על ההחלטה לעצרו עד תום ההליכים.

בחודש ספטמבר האחרון הוגש נגד הנאשם כתב אישום שייחס לו עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ושוד בצוותא. מכתב האישום עולה, כי הנאשם ואדם נוסף קשרו קשר לשדוד נהג מונית. הנאשם יצר קשר עם נהג מונית וביקש ממנו לאסוף את חברו. נהג המונית אסף את החבר והסיע אותו לכיוון נתניה. במהלך הנסיעה התקשר הנאשם מספר פעמים לחבר וביקש ממנו להוביל את הנהג לכיוון מחסום טול-כרם. קילומטרים ספורים מהמחסום הורה החבר לנהג לעצור ובהתאם לתוכנית אמר:"זה שוד". הוא צעק עליו שיצא מהרכב ואף איים שירצח אותו אם ידווח למשטרה. נהג המונית הצליח להימלט והחבר נסע עם המונית לכיוון טול-כרם.

כשבוע לאחר מכן קשרו הנאשם וחברו קשה לשדוד מונית נוספת. השניים עלו למונית וביקשו מהנהגת להסיע אותו לעבר מחסום טול כרם. כ-200 מטרים מהמחסום ירד הנאשם מהמונית וחברו עבר לשבת במושב הקדמי לצד הנהגת. מכתב האישום עולה, כי מיד לאחר מכן הורה החבר לנהגת המונית לצאת מהרכב. הנהגת ניסתה לקחת את הטלפון הסלולרי שלה, אולם החבר הכה בידה ומנע זאת ממנה. הנהגת עזבה את המונית ונמלטה מהמקום.

בדיון על הארכת מעצרו עד תום ההליכים קבע בית המשפט המחוזי, כי קיימות ראיות, לכאורה להוכחת אשמתו של הנאשם וכי מתקיימות עילות מעצר של מסוכנות וחשש משיבוש הליכים והשפעה על עדים. בית המשפט הורה על עריכת תסקיר מעצר.

בחודש נובמבר האחרון אימץ בית המשפט המחוזי את החלטת שירות המבחן והורה על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים. עקב כך הגיש הנאשם ערעור לבית המשפט העליון. במסגרת הערעור טען האנשם, כי יש להורות על שחרורו לחלופת מעצר בבית אמו, בפיקוח של שני אחיו, או לחילופין בפיקוח אלקטרוני.

הנאשם טען, כי תסקיר המעצר העריך כי רמת מסוכנותו נמוכה בכל הנוגע למעורבות במעשי אלימות. בנוסף סבר הנאשם, כי יש לסטות מהמלצת שירות וכן העובדה שחברו שוחרר לחלופת מעצר חרף חלקו הגדול בביצוע מעשי השוד ועל אף שיוחס לו ניסיון שוד נוסף.

כאמור שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, דחה את ערעורו של הנאשם בין השאר, כי בחקירתו במשטרה אמר הנאשם, לאחר שהתברר לו כי המתלונן הפליל אותו: "תביא אותו שיגיד לי את זה. ואפילו עוד עשרים שנה יצא אני יזיין את אמא שלו". "איום בוטה זה מבסס את החשש פן ינסה העורר לשבש את הליכי המשפט בעניינו" קבע השופט.

השופט ג'ובראן הוסיף וקבע, כי "אציין כי לא נעלמה מעיניי העובדה שעברו הפלילי של העורר התיישן והוא למעשה נעדר עבר פלילי. עם זאת, סבורני, כפי שסבר בית המשפט המחוזי, כי לנוכח מכלול הנסיבות אשר תוארו בהרחבה לעיל, העדר עברו הפלילי של העורר אינו יכול להצדיק כשלעצמו את שחרורו של העורר לחלופת מעצר. על כל האמור, אין בידי לקבל את הערר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן