הסתיים המאבק נגד התאגדות האחיות בלניאדו

0
112
בית חולים לניאדו - נתניה
בית חולים לניאדו - נתניה צילום באדיבות דוברות לניאדו

לפני כחודשיים החל מהלך היסטורי לאגד את האחים והאחיות בבית חולים "לניאדו" בנתניה תחת כנפי ההסתדרות. יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, הצליח להוביל להתאגדות ובירך על כך.

בבית חולים לניאדו לא ראו בעין יפה את ההתאגדות. וכתוצאה מכך התגלעה מחלוקת בין הנהלת בית החולים לבין ההסתדרות. הנהלת בית החולים טענה, כי ההתאגדות אינה תואמת את רוח בית החולים.

משלא נמצא פתרון למחלוקת הגישה ההסתדרות תביעה, נגד בית החולים, לבית הדין האזורי לעבודה בגין פגיעה חמורה בחופש ההתאגדות. הנהלת בית חולים לניאדו הגיבה לתביעה באמצעות פרקליטיה וטענה, כי בית החולים הוא "גוף פרטי חרדי הפועל על פי דין תורה".

ביום שני השבוע, הגישו נציגי ההסתדרות ונציגי בית חולים לניאדו, עורכי הדין איריס ורדי ונחום פינברג, לבית הדין בקשה משותפת לדחיית מועד הדיון. בבקשה נמסר, כי הצדדים הגיעו לסיכום על פיו במהלך השבוע הקרוב יפגשו נציגי הנהלת בית החולים עם נציגי ההסתדרות, לגיבוש מתווה והצעה להסכם קיבוצי בין הצדדים, לרבות הסוגיות הערכיות והעקרוניות הנוגעות לסכסוך בין הצדדים.

בנוסף קבעו הצדדים, כי בעוד עשרה ימים יחתמו על הסכם קיבוצי. במקרה של מחלוקות, יובאו הדברים לפגישה בין האדמו"ר לבין יו"ר ההסתדרות. הנהלת בית החולים הבטיחה, כי לא תהיה כל פעילות כנגד ההתארגנות של ההסתדרות, לרבות הסרת החתימות להצטרפות להסתדרות".

בתגובה להסכמות שהתקבלו מסר יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "במהלך החודשיים האחרונים היינו צריכים להיות פעמיים בבית הדין והתנהלו כל מיני פוליטיקאים ושתדלנים שלא הבינו שבקריה כמו בקרייה כשיש אמונה היא חזקה. היתה פה אמונה של האחים והאחיות שעתידם יהיה טוב יותר, הן המקצועי הפיזי והן בפן האישי".

לטענה, כי בית החולים פועל על פי דין תורה, מסר סמיה, כי "אנחנו בעד דין תורה ולא נפגע בדין תורה. נעשה הכל שדין תורה לא יפגע וגם העובדים לא יפגעו. הדבר הזה לא מתנגש האחד עם השני. אני רוצה לפרגן לרוח הטובה שנשבה בימים האחרונים בקרב הגורמים המקורבים לאדמו"ר – ללכת בדרכי שלום ובדרכי נועם".

מערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין ביקשה את התייחסות הנהלת בית חולים לניאדו להסכמות שנתקבלו, אולם מבית החולים נמסר, כי "אין תגובה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן