הפנינג פורים בפנימיית שבילים בעמק חפר

0
343
הפנינג פורים בסימן התנדבות בפנימיית שבילים

פרויקט "שבילי אלונים" שעיקרו התנדבות נערי פנימיית "שבילים" עם ילדים מפנימיית היום "תלפיות" בחדרה הגיע השבוע לשיאו עם השתתפות הילדים מ"תלפיות" בהפנינג הפורים המסורתי שיתקיים בפנימיית "שבילים".

פנימיית "שבילים" הוקמה כמיזם ייחודי במסגרת השירות לילד ונוער במשרד הרווחה מתוך איתור הצורך בטיפול באוכלוסיית בני הנוער המוגדרים כ"אוכלוסיית קצה" , מאופיינים בבעיות התנהגות על רקע דחק נפשי ומתמודדים עם מגוון של קשיים בחיי היומיום.

מטרת הפנימייה הינה לקלוט נערים אלה ולאפשר להם מסגרת מיטיבה, בה יוכלו לעבור תהליך מקיף הכולל שינוי עמדות ראשוני כלפי עולם המבוגרים עבודה פנימית על כוחות ויכולות, חיזוק הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות והתמודדות עם אתגרי ניהול שגרת החיים. הפנימייה מתמחה בטיפול במקרים חריגים ובנערים שחוו מספר רב של חוויות דחייה וכישלון במסגרות אחרות. בפנימייה מושם דגש רב על מוגנותם של החניכים וביטחונם האישי, לצד עבודה מתמדת על תהליכי הכלה והתמודדות.

תוכנית "שבילי אלונים" שהוקמה ביוזמתו של אשר רוזנברג, מנהל פנימיית "שבילים" ובשיתוף פעולה עם ד"ר משה שריר ראש היחידה ליזמות ומעורבות חברתית במכללת רופין, פועלת בחודשים האחרונים ובמסגרתה מתנדבים נערי פנימיית "שבילים" בסיוע סטודנטים של מכללת רופין בפנימיית יום "תלפיות" בחדרה. ההתנדבות נעשית בשלוש קבוצות של ילדים בגילאי ב'-ז'. הרעיון מאחורי התוכנית הוא ליצור עבור האוכלוסיה בשתי הפנימיות חוויה משמעותית הן לנערי דנה שכטר יחזקאל

פנימיית "שבילים" שהופכים לתורמים ומדריכים בעצמם והן לילדי פנימיית היום שזוכים להכיר ולראות נערי פנימיות מבוגרים מהם בחוויה מעצימה ומשמעותית, ולהכיר "אחים גדולים" חדשים.

דנה שכטר יחזקאל, האחראית על הפרויקט, סיפרה, כי "אנחנו בפנימיה מאמינים כי המפתח להצלחת הנערים שלנו טמון בהפיכתם מאוכלוסיה נתרמת ונתמכת לאוכלוסייה תורמת ותומכת, וזה בדיוק מה שעושה הפרויקט הזה, מעביר את האחריות לידיים שלהם, נותן להם להיות במקום בו מופנות אליהם ציפיות להנהיג, להוביל, להיות מודל לחיקוי עבור ילדי תלפיות. המעמד מחייב והנערים ונערות שלנו לא מאכזבים ועומדים בציפיות, זה מרגש כל פעם מחדש לראות את הנערים והנערות שלנו במקום הזה."

כאמור ביום רביעי השבוע התקיים הפנינג פורים אליו הוזמנו ילדי פנימיית היום של תלפיות בעקבות שיתוף פעולה מתמשך בפרויקט "שבילי אלונים" במהלכו הנערים והנערות מהפנימייה יצאו להתנדב בפנימיית היום בתלפיות בהנחיית הסטודנטים מתוכנית אלונים ברופין ההפנינג כולל דוכני מזון, תחנות הפעלה ויצירה ועוד. ההפנינג אורגן על ידי מדריכי הפנימייה הנמצאים בשנת שירות ופתוח לקהילה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן