הפקליטות תבקש – ארבע שנות מאסר לאליהו אליהו

0
406
"הרוכש אליהו". צילום וידאו: טוהר חלפון - נתניה און ליין

אליהו ארז אברהם, המוכר גם בשם אליהו אליהו, אשר ניסה "לרכוש" את קבוצת מכבי נתניה, תוך הצגת מצג שווא בפני גורמים בעיריית נתניה, ירצה, ככל הנראה ארבע שנות מאסר בפועל, בעקבות הסדר טיעון שנעשה בין פרקליטות לפרקליטו, עו"ד רובן בן טובים.

בחודש יוני השנה הוגשו נגד אליהו ארז אברהם, המוכר בשמו אליהו אליהו, 12 אישומים בגין עבירות מרמה, זיוף וגנבה. באחד האישומים פורטו מעלליו של ארז, אשר ניסה "לרכוש" את מכבי נתניה.

ארז ידע, שקבוצת הכדורגל מכבי נתניה מצויה בקשיים כלכליים וכי שחקני הקבוצה לא קיבלו משכורת מספר חודשים. באפריל 2016 הודיע ארז ליעקב ג'אן, בכזב, כי ברצונו לרכוש את מכבי נתניה וביקש שיפגיש אותו עם גורמים בכירים בעיריית נתניה לצורך כך.

ביום 7.4.16 נפגש ארז עם גורמים בכירים בעיריית נתניה, בכללם ראש עיריית נתניה, מנכ"ל עיריית נתניה אבי בן חמו ואחרים. בפגישה הציג עצמו ארז בשמו אליהו אליהו וכן הציג בפני אותם גורמים בכירים את מצג השווא.

ארז התחייב, בכזב, להעביר לרשותו את מכבי נתניה, לממן את משכורות השחקנים ואת חובותיה הכספיים של הקבוצה. ביום 18.4.16 שלח ארז לראש עיריית נתניה מכתב המפרט, כי בכוונתו להשלים את ביצוע העברת מלוא האחזקות במועדון הכדורגל מכבי נתניה לידו בימים הקרובים. ארז ציין שלצורך הבעת הרצינות הוא הורה לביצוע העברת 2.5 מיליון יורו לחשבון נאמנות.

בהמשך, משלא התקבל הכסף בחשבון הנאמנות, נערכה פגישה נוספת בעיריית נתניה. ארז טען,בכזב, כי יעביר את הכסף דרך חשבון בנק של אחר ואף ביקש לקבל את פרטיהם של שחקני הקבוצה ופרטי חשבון הבנק שלהם, על מנת לבסס את המצג השקרי לפיו בכוונתו להעביר כסף לחשבונם.

חרף התחייבותו של ארז הכספים לא הופקדו באותו חשבון. משפנה יעקב לנאשם והביע תרעומת על כך שהעברת הכספים מתעכבת, מסר ארז ליעקב המחאה על סך מיליון יורו, השייכת לחברה אשר פשטה רגל חמש שנים טרם מועד מסירת ההמחאה.

בתאריך 9.5.16 הגיע ארז לאצטדיון הכדורגל בנתניה, הציג בפני שחקני הקבוצה והגורמים הבכירים את מצגי השווא, וכן הציג המחאה על סך שלושה מיליון יורו, השייכת לחברה פושטת הרגל. ארז טען, בכזב, כי מהמחאה זו ישולמו המשכורות לשחקנים, חרף העובדה שידע כי אין כל כיסוי להמחאה זו. זמן קצר לאחר שהתפרסמה הפרשה נעצר.

פרקליטו של ארז, עו"ד רובן בן טובים, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "הגענו להסדר טיעון, במסגרתו יוגש כתב אישום מתוקן. הסעיפים בכתב האישום המתוקן לא השתנו, אבל רוככו. כמו כן הפרקליטות תבקש ארבע שנות מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן