הצעה: תעבורה ימית בין נתניה לתל אביב

על רקע הודעת משרד התחבורה כי אישר ותיקצב הקמת רמפה מערבית בגשר הארי להקלה על היוצאים מנתניה לכביש החוף, הגיש המכון לחקר נדלן שורה של הצעות מקוריות למלחמה בפקקים

הצעה: תעבורה ימית בין נתניה לתל אביב

רחפת קלה לעשרות נוסעים

 

תקועים בפקקים: משרד התחבורה אישר לעיריית נתניה את הקמתה של הרמפה המערבית בגשר האר"י וכן הקמתו של מסוף תחבורה ציבורית בתחנת הרכבת ספיר. הרמפה המערבית, שצפויה לאפשר ירידה אל כביש החוף לכיוון תל-אביב, ובכך להקל ולווסת את התנועה בבקרים, בשעות העומס, ממרכז העיר לכיוון תל-אביב, מתווספת לרמפה המזרחית הנסללת בימים אלה ואשר אמורה לאפשר גישה נוספת למזרח נתניה מכיוון תל אביב. בתוך כך הגיש המכון לחקר נדל"ן, בתום עבודת חקר מקיפה, שורה של המלצות לפתרון לטווח קצר, בינוני וארוך של עומסי התחבורה הצפויים. בין השאר, התמקד המכון ביתרונות תעבורה ימית.

הכפלת התחבורה הציבורית

למערכת קול השרון מסר מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, כי משרד התחבורה אישר, בנוסף, הקמת מסוף תחבורה ציבורית ליד תחנת הרכבת החדשה ספיר, וכן ניתן אישור לתכנון שלושה מסופים נוספים – שניים בצפון העיר ואחד בדרומה. לדברי דלל, המסופים החדשים יאפשרו מוקדי יציאה וכניסה לעשרות אוטובוסים מרחבי העיר – כאשר על-פי התכנון יוכפל היקף הקיולמטראז' הכולל של קווי האוטובוס בעיר ויעמוד על 19,000 קילומטר לעומת 9,000 קילומטר כיום.

תעבורה ימית בין נתניה לתל אביב
בתוך כך, בימים אלה נשלחה לשר התחבורה, ישראל כץ, הצעה מפורטת להפחתת עומסי התנועה מכיוון נתניה לתל-אביב, המבוססת על הערכות משרד התחבורה עצמו באשר ליעילות הרחבת הכבישים המתוכננת – ביחס למגמת הגידול במספר כלי רכב.

על-פי הצעת המכון לחקר הנדל"ן, שבין מומחיו האדריכל אריה רוזנצוויג, השמאי איתן מגידיש והמהנדסים איתן נעמן וג'לאל מנצור, קיימים מספר אמצעים בהם ניתן לנקוט בדחיפות כדי לצמצם את עומסי התנועה הקיימים.

לצד רעיון חדש-ישן לסלילת כביש רוחב נוסף דרך שולי שכונת רמת פולג, שתעבור בסמוך לשמורת פולג על בסיס דרך סטטוטורית קיימת עוד מימי המנדט, מציעים במכון הקמת יחידה מיוחדת של משרד התחבורה, שתטפל מידית במפגעי דרך. עוד הציעו, הפעלת מעבורות ימיות מיוחדות, בקיבולת של מאות נוסעים כל אחת מחוף נתניה דרום – שם כבר יש חניון ענק לכיוון נמל תל-אביב. "בכל העולם משתמשים בתחבורה ימית בין נקודה לנקודה, כמעשה של יום ביומו. הפעלתן יחסית זולה והנתונים הגיאוגרפיים לטובתנו ומאפשרים זאת", סיכם יו"ר המכון ד"ר ניסן שריפי.

אופירה חסיד

אופירה חסיד

עיתונאית at ksn
אופירה חסיד משמשת כעיתונאית וכעורכת משנה בשבועונים קול השרון, השרון שלי ובפורטל ksn.
אופירה חסיד

תגובות

תגובות

2 תגובות

  1. לפני למעלה מעשור כאשר שימשתי כממונה על התחבורה והחנייה בנתניה, העליתי הצעה דומה להפעיל מעבורת ימית בין נתניה לתל אביב במתכונת אות ראיתי בהונג קונג לשם נסעתי בנסיעות עסקיות, הצעתי נדחתה בשל הטענה שהים התיכון הוא ים לא נוח לשיט מעבורת בקרבת החוף…
    אשמח לשמוע אם אכן יישם הפרוייקט.

    השב
    • לצערי עדיין לא התקבלה תגובה או התייחסות להצעה מעיריית נתניה וממשרד התחבורה

      השב

טארקבקים/פינגבאקים

  1. העובד לשעבר נגד עיריית נתניה - מלחמת דוחות | נתניה | קול השרון | KSN - […] הצעה: תעבורה ימית בין נתניה לתל אביב […]

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מאמרים נוספים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות