הקמת עסק – מדוע אנו עושים זאת?

0
117

אותם אנשים רודפים אחר החופש הזה ושוכחים שישנם כמה שלבים רבים בדרך לשם, בין אם מדובר בפתיחת תיקים ברשויות והתחייבות לתשלומי המסים במדינת ישראל ובין אם בקידום העבודה, השירותים והעסק כולו לכדי הצלחה וצמיחה.

צעדים ראשונים בהליך הקמת עסק:

חלקכם כבר ודאי מכניסים כסף כעצמאיים וזאת בשל תקופת ניסיון שנתתם לעצמכם כדי לברור האם אתם מייעדים לעצמכם הקמת עסק באופן רשמי או שמא מדובר בדבר חולף. הליך ההקמה של העסק אמור להיות פשוט בסך הכול ועובר דרך רשויות המסים: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. כעת אתם צריכים לבחור האם אתם מקימים עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. בדרך כלל ההחלטה הזו נופלת בהתאם לגובה ההכנסה הצפויה לכם בשנה הראשונה של העסק. עוסק פטור אינו משלם מע"מ ואינו גובה מע"מ. הוא מצהיר פעם בשנה ולא פעם בחודש או חודשיים כמו האחרים. תחילה מקימים את התיק במע"מ, לאחר מכן הולכים למס הכנסה ופותחים תיק שם ולבסוף הולכים גם לביטוח לאומי לעדכן שאתם עצמאיים ומהיכן תרד לכם הוראת קבע לתשלום בעבורם.

החשיבות של תזרים בעסק:

ההחלטה להקים עסק מתחילה בדרך כלל מחלומות ודמיון שמציפים את הרגש וגורמים לנו להתחיל לפעול לטובת הקמת עסק פרטי משלנו. החשיבה היא מבורכת ואנו תמיד שואפים שיקומו יותר ויותר עסקים ומיזמים בישראל. הבעיה היא שמרביתם של אותם יזמים אינם בעלי הון אישי מספיק גדול כדי לפתח את העסק שלהם ולכן נקלעים ללקיחת הלוואות, הצטברות של הוצאות חודשיות גבוהות ואלה מקשים עליהם לקדם ולפתח את עצמם ואת העסק שלהם. קבלו החלטות מושכלות בזמן הקמת העסק וכמובן במהלך שנתו הראשונה ואל תתפתו לבזבז את כל התזרים שלכם בבת אחת.

מהו המוצר או השירות שלנו ביחס למתחרים?

כדי שהעסק יצליח יהיה עליכם לחלק ערך מוסף לקהל היעד של המוצר או השירות שלכם. ראשית מהו המוצר/שירות שלכם? האם הוא זול/יקר יותר ביחס למתחרים? האם הוא מחלק מידע או ערך שאין למתחרים שלכם? כיצד הוא פועל? כיצד הוא משפיע על הלקוחות שלכם למוצרים אחרים מאותו סוג? לעתים איכות השירות שלכם או חווית הגלישה והתפעול באתר שלכם תהיה זו שתקנה לכם את היתרון על פני המתחרים שלכם.

שיווק ופרסום:

לבסוף יהיה עליכם לשווק ולפרסם את העסק שלכם. כיצד תעשו זאת? האם באמצעות השיווק באינטרנט? האם באמצעות שיווק פיזי? פה לאוזן? כיצד מערכת השיווק שלכם הולכת לעבוד? מי הולך לתפעל אותה? מהי רמת הידע שלכם בנושא? והאם יש לכם דרך למדוד את התוצאות?

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן