השכיר 53 יחידות דיור והעלים הכנסות במיליונים

0
118
צילום fotolia

פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) הגישה, לבית משפט השלום בפתח תקווה, כתב אישום נגד יעקב ארביב מנתניה בגין עבירות מס. מכתב האישום עולה כי, הנאשם רכש נכסי נדל"ן שונים בעיר נתניה ובהם דירות מגורים, אולמות ייצור ומחסנים. בהמשך פיצל והסב חלק מהנכסים למספר "יחידות הלנה" לצורך השכרתן, כאשר חלקם לא היו ראויות למגורי אדם ואף היוו סכנת חיים למתגוררים בהם.

עוד עולה מכתב האישום, כי בין השנים 2009-2014 השכיר הנאשם את יחידות ההלנה לשוהים בלתי חוקיים ולעובדים זרים תמורת דמי הלנה חודשיים אשר נעו בין כ- 800-2,500 שקל. הנאשם השכיר לא פחות מ-53 יחידות הלנה ב-11 נכסים שונים.

לאור היקף השכרת יחידות ההלנה, ההיקף הכספי שהניבו, פעילויות האחזקה והגבייה השוטפות שבוצעו בנכסים על ידי הנאשם, אופן מימונם, תדירות עסקאות השכרת הנכסים וידענותו ובקיאותו של הנאשם בעניין, עלתה השכרת יחידות ההלנה לכדי עסק, בגינו היה חייב בהגשת דוחות שנתיים למס הכנסה. בהתאם להתנהלות האמורה הפיק הנאשם, בתקופה הרלוונטית, הכנסות מעסקו בסכום של כ-2,687,866 שקל.

בתקופה הרלוונטית הנאשם השמיט הכנסות מהדוחות השנתיים השומה, הציג בהם תרשומות כוזבות והשתמש במרמה, עורמה ותחבולה, והכל במזיד ובכוונה להתחמק מתשלום מס באופן מתוכנן ושיטתי במשך שנים ובהיקף כספי של מיליוני שקלים. הנאשם רשם כמחצית מהנכסים במרמה על שם חמשת בניו, על אף שבפועל הוא ששימש כבעלים האמיתי של הנכסים, וזאת לשם ניצול תקרות הפטור שלהם בגין השכרת הנכסים שבבעלותם במס הכנסה.

בנוסף, הנאשם ניהל את תזרים המזומנים מהעסק תוך שימוש בכספת אישית, וזאת במטרה להסתיר את הכספים שקיבל. הנאשם גם לא הציג בפני רואי החשבון שלו את פנקסיו המכילים את תקבוליו מהעסק ודיווח להם על הכנסותיו בעל פה בלבד, תוך השמטת החלק הארי של הכנסותיו. במסגרת עיסוקו בהשכרת יחידות הלנה, לא הודיע הנאשם לפקיד השומה על עיסוקו כמתחייב.

בדוחות שהגיש לפקיד השומה בתקופה הרלוונטית, דיווח הנאשם על הכנסה בסך 498,629 שקל בלבד, תוך מסירת תרשומת כוזבת לאור סיווג הכנסותיו כנובעות מהשכרת נכסים פרטיים ולא מעסק, וכן השמיט מדוחותיו הכנסה בסכום שאינו פחות מ-2,189,237 שקל.

כמו כן עולה מכתב האישום, כי "בעשותו את המעשים האמורים לעיל, בתקופה הרלוונטית, מסר הנאשם תרשומות כוזבות לפקיד השומה והשמיט בזדון הכנסות מהדוחות שהוגשו לפקיד השומה, והכול במרמה ערמה ותחבולה, במזיד ובמטרה להתחמק מתשלום מס באופן מתוכנן ושיטתי במשך שנים ובהיקף כספי של מיליוני שקלים" .

כתב האישום הוגש בידי עו"ד הילה גבאי והתיק מנוהל בידי עו"ד חופית שרים מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן