זעם ההורים: הילדים חוזרים עקוצים מגני הילדים

0
92
נתניה 2015 - מצב תברואתי לקוי

שבוע בלבד לאחר שפורסמה בנתניה און ליין כתבה העוסקת בתלונות הורים לילדים הלומדים בגן ילדים בשכונת אגמים, ממנה עלתה שורה של כשלים בטיחותיים, בריאותיים ותברואתיים – מה שאילץ את עיריית נתניה, שלטענת ההורים התעלמה מפניות חוזרות ונשנות, לטפל בתקלות – הפעם תחת זכוכית המגדלת העיתונאית – ושוב חוזר הניגון.
למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין הגיעו לפני ימים אחדים מספר תלונות משלושה גני ילדים ברחבי נתניה, אשר התלוננו על חול מזוהם בחצר הגן, שבעקבותיו ילדי הגן חוזרים כמעט מדי יום עקוצים ועם פריחה בכל חלקי גופם.
בגן הברוש ברחוב הרב קוק התופעה מוכרת ומתחילת השנה חוזרים ילדי הגן, כמעט מדי יום, כשהם עקוצים, כאמור בכל חלקי גופם. מספר הורים לילדים הלומדים בגן סיפרו למערכת נתניה און ליין, כי מתחילת השנה הם פנו לעירייה בבקשה שיטפלו בחול המזוהם. אולם, הרבה לא נעשה.
אחד האבות סיפר: "התלוננו מספר פעמים לגן ולעירייה מתחילת השנה על ליקויים רבים בחצר הגן, על צואה של כלבים וחתולים בחול הגן, ריקבון בקירות חצר הגן ולא נעשה דבר. בזמן האחרון הילדה שלי חוזרת הביתה על בסיס יומי כשהיא עקוצה עקיצות רבות בגופה, עד כדי כך שאני חושש לשלוח אותה לגן. אני חושב ומן הראוי שהעירייה תיתן מענה מידי בנושא כל-כך רגיש. בעיקר כשמדובר בילדים קטנים"..
בגן דולפין בשכונת קריית השרון, הבעיה דומה. גם שם, כמעט מדי יום, חוזרים ילדים כשהם עקוצים ועם פריחה בגופם. אחד ההורים מסר למערכת נתניה און ליין, כי עוד בשנה שעברה פנו ההורים לעירייה בבקשה שתטפל, באופן יסודי, בבעיית החול, אולם הנושא לא טופל. לטענת הורים ששוחחו עם העיתון: "הבעיה היא חוסר התקשורת מול הגורמים. לא משנה אם אנו מתלוננים בפייסבוק, במכתבים או בשיחות טלפון, לרוב, אם בכלל עונים, אז הטיפול הוא סוג של 'כיבוי שריפה'". הורה אחר הוסיף: "השנה הפעלנו קצת לחץ ושלחו מהעירייה מדביר. המדביר הגיע וריסס נגד נמלים. הוא אמר שזה טיפול ראשוני, אבל זה לא עזר. עדיין יש חרקים בחול, יתושים, צואה של חתולים ונמלים אדומות".
האב הוסיף, כי מדובר בשני גנים צמודים שהחתולים עוברים מחצר לחצר דרך שערים שיש בהם סורגים, זאת למרות טענת אנשי העירייה, כי החתולים לא יכולים לעבור דרך הסורגים.
בעקבות התערבות נתניה און ליין הגיעו ביום שני השבוע לגן שני נציגי עירייה, אשר בדקו את תלונות ההורים. בסיום הפגישה סיכמו הנציגים, כי מצבורי מים, אשר משמשים כמקור דגירה ליתושים, יטופלו. כמו כן הבטיחו לשלוח מדביר שירסס נגד נמלים אדומות ומזיקים נוספים.
"הכל, כרגע, סוכם בעל פה. התחושה היא שהם רוצים לעזור לנו, אבל אני לא יודע כמה מזה יצא לפועל. אמרו לנו שאת החול ריססו בתחילת השנה, אבל אם חתולים נכנסים ועושים את צרכיהם, זה לא יעיל. צריך לרסס בצורה יסודית ולעשות יוטה נגד כניסת החתולים. כמו כן צריך להחליף את החול במידה והריסוס לא מועיל".
בגן "מקור החסידה" בשכונת רמת חן, סובלים הילדים גם מעקיצות רבות, שמקורן ככל הנראה בחול. עד לפני מספר ימים איימו ההורים להשבית את הגן לאחר שחצר הגן היוותה, לטענתם, סכנה לילדים.

אחת האימהות סיפרה למערכת נתניה און ליין: החצר מוזנחת, כבר שנים מנסים ההורים לשנות את המצב ולהביא את העירייה לשפץ את החצר, אולם זה לא קרה. הילדים חוזרים עקוצים מדי יום, אין מתקן משחקים. כמו כן, עד לפני מספר ימים ארון כיבוי אש שהוצב בחצר היה חלוד ומוזנח, הכיור בחצר מלאה ירוקת ובנוסף טענה האם, כי אין ציליה בחצר הגן. הורי ילדי הגן הביעו חשש לשלום ילדיהם. מספר ימים לאחר שאיימו להשבית את הגן, ורק לאחר שנתניה און ליין הפנה שורה של שאלות ובקשה לתגובה, הגיעו למקום עובדי העירייה, אשר לדבריהם טיפלו בחלק מהליקויים, אולם הטיפול עדיין לא הסתיים. ההורים עדיין מקווים, כי בקרוב יונח דשא סינתטי, שיפתור את בעיית העקיצות בילדים וכן שיוצבו מתקני משחקים ראויים בחצר הגן.
גורם בכיר בעירייה מסר לנתניה און ליין, כי "הנחת הדשא הסינתטי ועבודות השיפוצים במוסדות החינוך הופסקה עקב המצב הביטחוני, זאת כיוון שרוב הפועלים הם בני מיעוטים ובהעדר מאבטחים צמודים לא ניתן להעסיק אותם במוסדות החינוך. הבעיה המרכזית היא, שבמקום לטפל טיפול שורש מקיף ומעמיק, בעירייה פותרים בעיות על נקודתי – עד לפעם הבאה בה העיתונות חושפת את הבעיה. נוח לעירייה שאנשים מתלוננים בפייסבוק, כי זה פחות רייטינג וקל מאוד לסחוט לאחר מכן מחמאות ולייקים. הבעיה שלהם מתחילה, שזה מגיע לעיתון או לרדיו".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "הנושא בגן "מקור החסידה" ייבדק שנית וכל ליקוי שימצא – יטופל לאלתר". לעניין בעיית החול בגני הילדים נמסר בתגובה, כי "נציין שעל פי הנהלים יש לכסות את ארגז החול בגמר כל יום לימודים, והדבר באחריות צוות הגן. עוד נדגיש כי החול הוחלף במהלך חופשת הקיץ בכל הגנים בעיר. באשר להתקנת דשא: כידוע, העירייה רואה חשיבות רבה בשדרוג סביבת הלימודים ובתוך כך משקיעה מידי שנה עשרות מיליוני ש"ח בפיתוח ושיפוץ נרחב בכל גן וגן. במסגרת זו, פעלה העירייה לביצוע דשא סינתטי ב-50 גנים ברחבי העיר. אנו עושים כל מאמץ על מנת להשלים פעימה זו של גנים ונעדכן לגבי צפי להמשך".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן