חבק וסע (או) צחוק מהחוק

1
257
מפרצי החנייה אינם פנויים. מיזם חבק וסע - נתניה

בהתערבות נתניה און ליין וטענות ההורים על אי-אכיפת חוקי החנייה במפרצים להורדת תלמידים בבתי ספר, מדיניות האי-טיפול העירונית תשונה.

כשנתיים לאחר שעיתון נתניה און ליין חשף את מה שכונה "חלמאות עירונית במיטבה", ושוב, ועדי ההורים המתנדבים במיזם "חבק וסע" להקלה על פקקי הבוקר, טוענים כי למרות פניות חוזרות ונשנות, עיריית נתניה אינה אוכפת – בפועל – את חוקי התנועה שהיא עצמה חוקקה, ואינה נענית לבקשות חוזרות ונשנות לשלוח את הפיקוח העירוני. בעקבות התערבות נתניה און ליין-ksn הודיע המשנה לראש העירייה, הרצל קרן, כי במסגרת תוכנית הביטחון החדשה, יינתן מענה קבוע באמצעות מערך האכיפה בכל האזורים בהן מופעלת התוכנית ההתנדבותית.

המשנה לראש עיריית נתניה, הרצל קרן. צילום קובי לחמיש
המשנה לראש עיריית נתניה, הרצל קרן. צילום קובי לחמיש

 מזה כחודש וחצי מנסה להבין חזי ויסוקי, חבר ועד ההורים המוסדי בבית הספר "הרצוג" בשכונת קריית השרון, מדוע איש בפיקוח העירוני לא נענה לבקשות חבריו לוועד לשלוח בין השעות 07:30 ועד 08:15 בבוקר פיקוח עירוני. הבעיה שלו פשוטה: הורים מתנדבים כדי ליישם את תוכנית "חבק וסע" יש, סימון עירוני ותמרורים ברחוב אשר הקובעים שהחנייה אסורה בין השעות 07:30 ועד 8:15 בבוקר וכן מפרץ חנייה ייעודי קיים גם קיים, אך בפועל שכנים רבים מהרחוב מחנים את רכביהם עוד מהלילה ולא מזיזים אותם. כשכבר נוצר מקום להורדת ילדים, תמיד ישנו ההורה שמחנה את רכבו או תושב השכונה  הבוחר להחנות את רכבו "רק לרבע שעה" ולעזאזל מיזם "חבק וסע". באותה בעיה נתקלים מתנדבי "חבק וסע" בשורה ארוכה של בתי ספר בכל רחבי העיר נתניה.

 כבר לפני כשנתיים, כאמור, הזהירה יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, כי "התנהלות העירייה שערורייתית ואבסורדית ועלולה להכשיל את המיזם שנועד להקל על עומסי התנועה ולשפר את ביטחון התלמידים ואשר מבוסס, כולו, על טהרת ההורים המתנדבים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי בעקבות פניית העיתון, תוגבר האכיפה בפרויקט המיושם בעשרים בתי ספר בעיר. על שאלת נתניה און ליין כיצד ניתן למנוע מצבים חוזרים ונשנים, כמעט מדי שנה, ענה כאמור קרן שאישר כי יפעל לתעדוף הגברת הפיקוח כחלק מובנה בתוכנית הביטחון החדשה.

 

תגובה 1

  1. פרויקט נשק וסע של עמותת אור ירוק הוא חשוב ומשמעותי בפתחם של הביהס הגדולים בעיר ובלי עזרת פיקוח קשה להתנהל כי בעלי רכבים מחנים באזורים האסורים ומפריעים לזרימת הרכבים המגיעים לביהס
    קול השרון טוב שהתערבתם !

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן