חובשים ונהגי אמבולנס בני העדה האתיופית

0
822
חובשת רפואת חירום ונהגת אמבולנס, אלמז ממויה. צילום תיעוד מבצעי מד"א

בטקס סיום של המחזור השני של קורס הכשרת חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס המשותף למגן דוד אדום ולתוכנית "למרחק" להכוונה תעסוקתית ליוצאי אתיופיה של הג'וינט ומשרד הכלכלה, אשר התקיים בתחנת מד"א בתל אביב, הוסמכו, בשבוע שעבר, 12 צעירים וצעירות יוצאי אתיופיה והצטרפו אל שורות הארגון כחובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס.

ממד"א נמסר, כי זהו המחזור השני של הקורס המתקיים בשיתוף פעולה עם תוכנית 'למרחק', לאחר שהמחזור הקודם, בו הוכשרו 13 חובשים יוצאי אתיופיה, הוגדר כהצלחה.

מנהל אגף ארגון ומנהל במד"א, עו"ד שאול אברמוביץ, מסר: "שיתופי פעולה ותוכניות מסוג זה הם העתיד שלנו. מגן דוד אדום שם לו כמטרה לקדם את שילובם התעסוקתי של יוצאי אתיופיה בשורות הארגון. אנו רואים בכך נושא בעל חשיבות גבוהה ויש לנו, כארגון ההצלה הלאומי, מחויבות לשילובם ועירובם של כלל האוכלוסיות והקהילות השונות בישראל".

חובשת רפואת חירום ונהגת אמבולנס, אלמז ממויה, תושבת נתניה, שסיימה את הקורס אמרה בטקס: "תמיד רציתי להגיע למד"א ובתור בחורה צעירה זה היה נראה מאוד מרוחק ולא בר השגה. בתיכון לא הכרתי את ההתנדבות למד"א ולכן לא ידעתי שהייתה לי את האפשרות הזאת בכלל, פשוט כי יוצאי אתיופיה לא חשופים לכך מספיק. הקורס הזה מבחינתי ומבחינת חניכים רבים הוא חלום שמתגשם. הכניסה לארגון בגילאים שלנו נראתה לנו בלתי אפשרית ולכן ההזדמנות שמגן דוד אדום מעניק לנו בשיתוף עם תוכנית "למרחק" לא מובנת מאליה. אני מסיימת את הקורס בגאווה ומבחינתי זאת רק תחילת הדרך. אני עובדת הרבה עם ילדים ובני נוער ופועלת להעלות את המודעות שלהם להתנדבות בארגון, זה משהו מאוד חשוב בעיניי. אני יוצאת בקרוב לקורס מדריכים והייתי רוצה בהמשך להעביר קורסים גם באמהרית, אין לי ספק שיש רבים בקהילה שירצו להצטרף ולהתנדב למד"א והם יהיו כוח אדם מצוין כל עוד נמשיך להנגיש להם את זה, בדיוק כמו שהתוכנית הזאת עושה".

שרית צפדיה, מנהלת תוכנית 'למרחק', הוסיפה: "זהו הקורס השני אותו אנו מובילים וזה מאוד מרגש. שילוב יוצאי אתיופיה בשורות מד"א הוא כבר לא דבר נדיר והיום אנו רואים אותם בתפקידים משמעותיים בשורות הארגון, כאשר כ-30 יוצאי אתיופיה שולבו במסגרת תוכנית זו בלבד, מבלי להתייחס לפרויקטים נוספים שמוביל הארגון. אני רוצה להודות למגן דוד אדום על שיתוף פעולה מצוין אשר תמיד מוליד פרויקטים חדשים ומשמעותיים. אין לי ספק כי המשתתפים שסיימו היום את הקורס ייצגו בכבוד את עצמם, את הקהילה ואת התכנית."

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר: "שיתוף הפעולה עם תוכנית 'למרחק' כבר הוכיח את עצמו במחזור הראשון כאשר הוליד קבוצה של חובשי רפואת חירום מצוינים, מקצועיים ומסורים, לכן אין לי ספק שכך יהיה גם המחזור הנוכחי. אני מאחל לכם, המצטרפים החדשים לשורות הארגון, המון הצלחה ומבקש מכם לקרוא לשורותינו לבני משפחותיכם וחבריכם. אנו מקווים לראות עוד חניכים בתכנית זו בשנים הבאות, דבר שוודאי יצמיח אנשי מקצוע מעולים בעלי תרומה משמעותית בפעילות הארגון להצלת חיים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן