חוף צאנז – המעבר לחילונים אסור?!

2
765
חוף צאנז חסום, צילום שרגא שומר

באופן תמוה חסמה עיריית נתניה את המעבר להולכי רגל בחוף צאנז צפון; ואילו בחוף בלו ביי אין שירותי הצלה ואפילו לא ברזייה; העירייה: חוף צאנז ננעל בטעות, פועלים להסדרת חוף בלו ביי

מדי בוקר מאות חובבי ספורט רצים לאורך חופי נתניה. רבים מתושבי מרכז וצפון העיר נוהגים לרוץ מחוף סירונית ועד חוף בלו ביי – תוך שהם חוצים את חוף צאנז החרדי. אלא, שהשבוע גילה להפתעתו שרגא שומר, כי גם המעבר להולכי רגל בחוף צאנז נחסם, וכעת לא ניתן לעבור לכיוון צפון.

שומר סיפר למערכת נתניה און ליין, כי אמנם יש מעבר של מטר וחצי בצמוד למצוק, אולם, מדובר במעבר לא נוח, מלא באבנים ואנשים יכולים למעוד וליפול שם. שומר הוסיף, כי התקשר מספר פעמים לפיקוח העירוני, אולם אף אחד לא התייחס לפניותיו.

החוף הסגור למעבר לא רק הרגיז את שרגא שומר, אלא גם תושבים רבים אחרים שמצאו עצמם ללא יכולת לחצות את חוף צאנז לכיוון צפון. "היום נגלה לעינינו שהחוף סגור על סורג ובריח לצועדים/ רצים, מחוץ לשעות פעילות המציל", כתבה גולשת בפייסבוק והוסיפה: "לא רק שהדבר גובל בחוצפה, האם זה הוגן? ככה מכבדים את האזרח מהצד השני? האם העוקפים צריכים לצעוד בין אבנים וחול טובעני ולסכן את קרסוליהם?" בהמשך לפוסט דרשה הכותבת מעיריית נתניה לסלול שביל – מדרכה להולכי רגל בדיוק כפי שיש בחוף סירונית.

בעיית חוף צאנז הציפה בעיה נוספת הקיימת בחוף בלו ביי – כיום חוף לא מוכרז, אשר שימש בעבר לכלי שיט ימיים ובתקופה מסוימת שימש כחוף עם שירותי הצלה. לטענת התושבים, החוף מוזנח, אין אפילו ברז מים ולא שירותי חוף אחרים. מזה זמן דורשים תושבי צפון נתניה מהעירייה להסדיר את חוף בלו ביי למתרחצים המתגוררים בסמוך. אחד התומכים בפתיחת חוף בלו ביי הוא חבר המועצה, עקיבא יצחקי, שמזה שנים ארוכות טוען כי תושבי צפון העיר בכלל ותושבי עין התכלת בפרט מרגישים ובצדק תחושת קיפוח. "זה פשוט לא הוגן המצב הקיים. מדובר ברצועת חוף מדהימה, המשרתת אוכלוסייה גדולה שכעת נאלצת לסכן עצמה כי בחוף אין נקודת הצלה.

נורית קרטן מוועד צפון העיר מסרה: "החלק הדרומי של חוף בלו ביי שייך לנתניה כל הזמן. למה עד עתה לא מצאו לנכון להכריז עליו? למה לא לסדר שם מקלחת וצינור של מים מתוקים? עשרות שנים שאנחנו משתמשים בחוף הזה, ואף אחד בעירייה לא חשב לעשות שם משהו למען התושבים?"

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "עיריית נתניה פועלת לקידום פתיחתו של חוף הרחצה בלו ביי, לרבות, קידום היתר להקמת מבני שירותים, מלתחות, מבנה עזרה ראשונה, מבנה פיקוח וסככת ומגדל מציל. נזכיר כי מדובר ברצועת חוף צרה ורווית סלעים. לפני כ- 15 שנה העתקנו את כל פעילות הספורט הימי לחוף פולג".

לעניין המעבר בחוף צאנז נמסר: "המחסום היה סגור בטעות. יש הנחיה לצוות לבדוק כל ערב בתום הרחצה שהמחסומים יהיו פתוחים למעבר משני צדי החוף עד לשעה 08:30 בבוקר".

2 תגובות

  1. זה לא ממש נכון בדיוק!
    חוף דתי אמור להיות חוף נפרד ולא שכל תירת בחזיה תוכל להיכנס אליו חופשי או לעבור דרכו
    הפרובוקציה ידועה וציבור החילוני מסוים בעיר מנסה שנים לדרדר את היחסים עם קהילת הדתיים והחרדים בעיר

    • גלי היקרה, זה גם נכון וגם מדויק

      החוק קובע שאסור לחסום שטח ציבורי המיועד להולכי רגל, אלא אם ניתן פתרון חלופי. עובדתית, המעבר בחוף היה סגור בשעות בהן הוא אמור להיות פתוח (ולא מדובר בשעות בהן עמדת ההצלה עובדת). וזו הסיבה למה העירייה מיהרה להתנצל וטענה שמדובר בטעות אנוש. דבר שני, חשוב עוד יותר, השביל העוקף הוא במצב ירוד ומסכן את רגלי ההולכים בו – בעיקר הרצים בו.

      שבת שלום

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן