חופי נתניה: המדוזות כבר פה

0
1295
דגל סגול יתריע על מיקומן של המדוזות בחופי הרחצה. צילום באדיבות משרד הפנים

בעוד שבימים האחרונים נצפו בחופי הארץ בכלל ובנתניה בפרט מספר קטן של מדוזות צורבות, הרי שביממה האחרונה נראו מאות מדוזות צורבות, הנעות לאורך חופי הארץ מכיוון דרום.

ביום חמישי, השבוע, התקבלו דיווחים מחופים רבים בארץ ובהם חופי נתניה – סירונית, ארגמן ופולג, על מדוזות ומים צורבים, אולם נודע, כי נחילי המדוזות הגדולים עדיין נמצאים במרחק מה מהחוף. נראה, כי תוך ימים ספורים יציפו מאות מדוזות צורבות את חופי נתניה ודגל סגול, המתריע על מדוזות, יונף בסוכות המצילים.

כזכור בחודש אפריל השנה, הינחה שר הפנים, אריה דרעי את הרשויות, שבשטחן חופי רחצה מוכרזים, כי במקרים בהם יש סכנת מדוזות יונף דגל בצבע סגול המתריע מפני הסכנה.

המדוזות הנפוצות ביותר הן מדוזות, טרופיות, מסוג חוטית נודדת. צבעה לבן – כחלחל ומגופה משתלשלים מעין חוטים, מכאן שמה. החוטית הנודדת שמקורה באוקיינוס ההודי, הגיעה לאזור הים התיכון עם פתיחת תעלת סואץ. המדוזות מתרבות בלב ים, אולם הן מגיעות בדרך כלל, בחודשים החמים, אל קרבת החופים – מחופי מצרים בדרום ועד חופי סוריה בצפון.

קוטר החוטית יכול להגיע עד ל-80 ס"מ, אולם קוטרן הממוצע של רוב החוטיות הנודדות הוא בין 30 ל-40 ס"מ. לחוטית הנודדת תאים צורבים, אשר נמצאים בזרועותיה. על הזרועות נימים דקיקים שעליהם תאים צורבים. מגע בהם גורם להפרשת החומר הצורב, אשר מיועד במקור ללכוד ולשתק את טרפה. החומר בבני אדם יכול לגרום לצריבות שנראות כמו כוויות. לרוב תחושת הצריבה נעלמת תוך מספר שעות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן