חזון העצמות ועידן האוסטאופתיה

0
125
(fotolia) צילום

במהלך השנים האחרונות יותר ויותר מטופלים בישראל נחשפו לאוסטואפתיה. העובדה, שלפני כ-12 שנה החלו בלימוד המקצוע במכללה האקדמית בווינגייט, העניק לענף הנחשב בכל העולם כאחד ממקצועות הפרא-רפואיים היעילים ביותר, להכרה הנדרשת בישראל.

האוסטאופתיה נוסדה בארצות הברית על ידי ד"ר אנדרו טיילור במאה ה-19. באותה תקופה פרצו מגפות ענק קשות, שגבו המוני קורבנות, ביניהם ילדיו של ד"ר סטיל. לרפואה הקונבנציונאלית לא היה באותם ימים מענה ראוי לאותן מגיפות, החיסונים והאנטיביוטיקה עדיין לא הומצאו וד"ר סטיל נותר חסר אונים. דווקא הטרגדיה האישית שלו הביאה אותו להקדיש את חייו לחיפוש אחר פתרונות יעילים לחוליים השונים שפקדו את האנושות.

החיפוש המתמיד של האוסטאופת הוא אחר התנועה, ביודעו שתנועה היא המאפשרת את כל התהליכים ההכרחיים לחיים תקינים ובריאים. מבנה האדם מורכב ממערכת השלד והשרירים, שהיא מערכת תנועתית, ולכן חופש הרקמות והמפרקים הינו ראשון במעלה. התנועה הפנימית של הגוף גם היא חשובה, וכוללת את זרימת הדם והתמסורת העצבית.

כשהאוסטאופת מרגיש את העיוותים בגוף ואת הבעיות האנטומיות הוא משחרר את העיוותים באמצעות טכניקות שונות, ומכאן הגוף ירפא את עצמו בעזרת כוחות הריפוי הנמצאים בתוכו ובמערך המכאני שלו.

האוסטאופת, כאמור, מתמקד בעצמות, שהן הלב של רקמת החיבור, שהיא הרקמה המקשרת בגוף. למרות שהעצם, שהיא הדבר הקשיח ביותר בגוף, נראית חסרת חיות הרי שבתוכה – במח העצם נוצרים תאי הדם, מערכת החיסון ותאי הגזע. האוסטאופת עובד על העצמות ובכך משפיע על כל מה שהעצם מייצרת.

בית הספר הראשון לאוסטאופתיה נוסד בשנת 1892 בעיר קירקסוויל שבמדינת מיזורי בארה"ב. בארץ החלו ללמד אוסטאופתיה לפני 12 שנה במכללה האקדמית בוינגייט. לדברי הסגל המקצועי במכללה, האוסטאופתיה הינה שיטת טיפול ואבחון באמצעות מגע. "האוסטאופת מתמקד בעצמות, ובכך משפיע על הרקמה המקשרת בגוף. השיטה משלימה את הרפואה הכללית, מטפלת במצבים אקוטיים או כרוניים, ומתמקדת בגורמים לכאב, מתוך הבנה שכאב נגרם לעתים קרובות מחמת חוסר איזון מכאני בגוף. העקרונות העיקריים של השיטה מבוססים על הצורך להקשיב לגוף, לתנועותיו הפנימיות ולפעולות הגומלין המתרחשות בין איברי הגוף – בין העצמות לשרירים, לגידים, לעצבים ועוד. השיטה הנחשבת לבטוחה מאוד מתאימה לכל גיל, מינקות ועד קשישים – ואילו הטכניקות מבוססות כולן על מגע ידיו של המטפל – החל מלחיצות על שרירים ועל גידים ועד למתיחות, הנעות מפרקים ומניפולציות (קנאקים)".

לפרטים נוספים צלצלו 5009*