חינוך חובה חינם? עדיין לא

0
88
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

פורום ועדי ההורים היישובים הודיע ביום ראשון השבוע, כי בעקבות התקדמות במו"מ מול משרד החינוך אודות תשלומי הורים, המכונים "מס גולגולת", הוחלט לחתום על חוזר תשלומי ההורים.

נמסר, כי צוות עבודה משותף של פורום ועדי ההורים היישוביים עם משרד החינוך, ימשיך לעבוד בניסיון לתת מענה לשלל הסוגיות שהועלו על ידי הפורום וישותפו גם גורמים רלוונטיים אחרים בממשלה. כמו כן נקבעה אבן דרך לבחינת ההתקדמות בנושא – מרץ 2017.

בהודעה של פורום ועדי ההורים היישובים נמסר, כי "צוות עבודה משותף יחל בסדרת מפגשים כבר בחודש הקרוב, כולל זימון נציגי גופים חיצוניים (הממשלתיים, כגון אוצר, מס הכנסה וביטוח לאומי) שיסייעו בניסיון לגיבוש חלופות לסוגיות השונות בנושא תשלומי הורים. לאור זאת. מדובר במשימה הענקית, שעומדת לפתח משרד החינוך כבר 24 שנים, ומפאת גודל המשימה, אנו נמנעים מלהתחייב על לוח זמנים".

עוד צויין, כי "סוכם עם יו"ר וועדת החינוך של הכנסת, חה"כ יעקב מרגי, על הקמת צוות שיגבש את המתווה לחקיקת חוק, שייתן מענה חלופי לתשלומי ההורים וייתר אותם לחלוטין".

עוד הודיע פורום ההורים היישובי, כי ימשך המימון של תשלומים מרצון לתלמידים ממשפחות, אשר לא יוכלו לעמוד בתשלומים אלה. זאת ועוד תבחן סוגיית סרבני התשלומים, כשהמגמה היא העברת הטיפול במי שצרך את השרות ונימנע מלשלם עבורו, למחלקות הגבייה של הרשויות המקומיות, ובכך לפתור את וועדי ההורים והנהלות בתי הספר מהצורך להתמודד עם "סרבני התשלום האידיאולוגיים".

יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה, סמדר סגל, מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "אני יכולה לומר מנסיוני שבמקום שיש שיתוף פעולה בפועל עם ההורים ולא רק בסיסמאות, ניתן לקדם דברים. גם הפעם נאלצנו להשתמש בכוח של ההורים בכדי לקבל שיתוף פעולה. לשמחתי זה היה יותר קצר מבעבר. מה שנותן לי להבין שיש הפנמה של משרד החינוך שנכון יהיה לשבת איתנו ולשתף אותנו באהבה ועם רצון טוב ולא מתוך הפגנת כוח. אני מבקשת מכל ההורים להיות קשובים ליושבי ראשי הוועדים בבתי הספר ולשלם את התשלומים השנה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן