חלם: החולות המסריחים הועברו מנקודה לנקודה

0
161
החולות המסריחים הועברו מנקודה לנקודה-סוללת העפר באתר המזבלה. צילום טלי מולנר

תושבי דרום נתניה הופתעו לגלות ביום שלישי השבוע, כי משאיות גדולות העבירו את סוללת החול המסריח משיכון ותיקים לאתר המזבלה לשעבר, מול שלולית החורף ובסמוך לשכונות מגורים.

טלי מולנר, פעילה חברתית, המתגוררת בסמוך, מיהרה למקום ואף קיבלה הסבר מאחד העובדים, אשר אישר, כי אכן מדובר בחולות המסריחים, אשר פונו ברחוב יצחק בן חנן בשיכון ותיקים.

מולנר מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "יש שם וילות קרובות מאד ברחוב בני בנימין, פחות מקילומטר אחד מהחולות שהובאו לשם. גם שכונת גלי ים קרובה. נראה שלא מטפלים בבעיה, מעבירים את הזבל ממקום אחד לשני. משכונה אחת מורחקת הסכנה ושכונה אחרת מקבלת את הסרחון והסכנה, זאת במקום לטפל בבעיה מהשורש ולהעביר את החולות המזוהמים למקום מבודד, לא סמוך לאזורים מאוכלסים".

אדי עובד, חבר ועד שכונת גלי ים, הזדעק אף הוא כשגילה, כי החולות המסריחים נמצאים בסמוך לשכונה. עובד מסר: "עוד לפני שהחלו עבודות פינוי אתר הפסולת בפאתי שכונת גלי ים התרענו על כך שלא ננקטו מספיק אמצעים לטיפול במפגעים הצפוים, והבעיות לא אחרו להופיע. ריחות סרחון הציפו את השכונה ואזור דרום העיר לעיתים תכופות. היו מקרים של צריבות וקושי בנשימה. כתוצאה מכך פעלנו בוועד שכונת גלי ים מול העיריה – הממונה על איכות הסביבה ומנהלי האתר ורק לאחר התעקשות שלנו ושל תושבים באזור ננקטו צעדים. קיימנו פגישות לעיתים קרובות באתר ודרשנו לכלול אמצעי בקרה וטיפול בריחות".

בהתייחסו להעברת החולות משיכון ותיקים לאתר, הוסיף עובד, כי "מצער לראות שבעירייה לא לומדים את הלקח וחולף זמן עד לקבלת מענה לבעיות שעלולות לסכן את בריאות התושבים".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "מקור הקרקע אשר ממנה הוקמה הסוללה בשיכון ותיקים בקרקע שנופתה באתר הפסולת בנתניה. אתר הפסולת נמצא בתהליך של פינוי והפסולת עוברת ניפוי לחלקי פסולת ולקרקע, שמהווה כ-80% מהמשקל הכולל. לאחר הניפוי, הקרקע עוברת בדיקות ובהתאם לתוצאות הבדיקות נקבע יעד הפינוי, לרבות מטמנות. הקרקע הועברה לסוללה בשיכון ותיקים בניגוד להנחיות המשרד להגנת הסביבה וללא אישורו. עקב כך, עיריית נתניה והחברה לפיתוח ולתיירות נתניה קיבלו צו מהמשרד להגנת הסביבה אשר דורש את החזרת הקרקע אל אתר הפסולת. הקרקע אשר פונתה בחזרה לאתר, לא תישאר בו באופן קבוע. קרקע זו, וכמו כן שאר הקרקע באתר, יפונו לשימוש חוזר או למטמנות – בהתאם לערכים שיתקבלו בבדיקות המעבדה ובכפוף להנחיות המשרד".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "בהתאם להוראת המשרד לאיכות הסביבה הוחזר החול לאתר המזבלה. לאחר ביצוע בדיקות מעבדה לחול, הוא יועבר לאתר מורשה (בהתאם לתוצאות הבדיקות). נדגיש כי במספר בדיקות שנערכו באחרונה ע"י האגף לאיכות והסביבה והמשרד להגנת הסביבה לא הורגשו ריחות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן