חשד: סחרו באמל"ח ומסרו מידע סודי צבאי

1
76

בתום חקירה סמויה ומורכבת שניהלו חוקרי להב 433 לאחרונה, בצוות חקירה משותף ליחידת החקירות המיוחדת של מצ״ח, נעצרו ביום שישי האחרון חמישה חשודים – תושב נתניה (35), שלושה תושבי חדרה (22,23,25) ותושב לוד (28), בחשד למעורבות בפרשה חמורה של סחר באמל״ח ומסירת מידע סודי הנוגע לפעילות כוחות צה״ל לגורמים מתוך מניע פלילי.

החשוד אשר עומד לפי החשד במרכז הפרשה הוא תושב חדרה בן 22,  עוסק בתחום הגבייה ושוהה כעת בחופשה משירות מילואים פעיל. החשוד נעצר, במהלך פעילות של יחידת המטענים הארצית בלהב 433, בעת שהיה בדרכו מהשטחים. על פי החשד רכש החשוד אקדחים שנתפסו ברכבו והיה בדרכו להעבירם לגורמים ישראלים שרכשו אותם.

בנוסף במהלך החקירה התבסס חשד לכך שהחשוד, יחד עם אחרים, סחר באמל״ח אותו רכש בשטחים ומסר מידע סודי הנוגע לפעילות כוחות הביטחון לצורך סיוע בביצוע עבירות פליליות של הברחת סמים.

החשודים נעצרו בתום חקירתם ולאחר מכן הובאו לבית המשפט להארכת מעצרם. שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, עמית פרייז, קבע, כי בשלב זה קיים מעבר לחשד סביר, כי החשודים מעורבים במיוחס להם והאריך את מעצרם עד ליום חמישי. החשודים מכחישים את העבירות המיוחסות להם.

מהמשטרה נמסר, כי "המשטרה וצה״ל רואים בחומרה העברת מידע סודי לגורמים לא מורשים, לא כל שכן פליליים, אשר יש בה כדי לסכן את הכוחות וסחר באמל״ח, אשר עלול להגיע לגורמים עברייניים ולשמש לפעילות פלילית, שיש בה כי לסכן את שלום הציבור ובטחונו. חשיפה זו, המהווה סיכול ממשי של הגעת אמל״ח לידיים פליליות וחושפת חשד לביצוע עבירות חמורות נוספות שיש בהן כדי לסכן את בטחון כוחותינו, מצטרפת לשורת פעילויות משותפות של המשטרה וצה״ל בתחומים אלה ובכוונת הגופים להמשיך במאבק משותף זה, באופן נחוש ובלתי מתפשר".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן