חשד-תקף את זוגתו ושוחרר

0
119
צילום fotolia

תושב האזור נעצר במהלך סוף השבוע בחשד בתקף את בת זוגתו. החשוד הובא לבית המשפט, כאשר המשטרה ביקשה מבית המשפט לשחררו בתנאי הרחקה מבת זוגתו ולאסור עליו ליצור קשר עמה. בדיון בבית המשפט התברר, כי לחשוד כ-50 הרשעות קודמות בעבירות סמים, אלימות ורכוש. בנוסף הוצגו בפני בית המשפט תמונות של החבלות שנגרמו לבת זוגתו, ככל הנראה, כתוצאה מהתקיפה.

למרות שנציג המשטרה טען, כי מסוכנותו של החשוד מתעצמת לאור העובדה, כי הוא משתמש בסמים, נענה בית המשפט לבקשת המשטרה ושחרר את החשוד בתנאי הרחקה מבת זוגתו ואסר עליו ליצור עמה קשר למשך 90 ימים.

זו אינה הפעם הראשונה בה משוחרר חשוד בעבירות אלימות במשפחה. רק במקרים בודדים מוארך מעצרו של חשוד בתקיפת בת זוגתו. רוב החשודים באלימות במשפחה משוחררים מייד על ידי בתי המשפט, לרוב בעקבות בקשת המשטרה לשחררם.

אילנה גיני, יו"ר נעמ"ת במרחב נתניה, מטפלת מזה שנים רבות בנושא האלימות במשפחה והתריעה לא פעם על המצב. גיני מסרה לנתניה און ליין, כי "הממסד שנוטל על עצמו את האחריות לשחרר אנשים כאשר הכתובת על הקיר והטרגדיה כבר כאן, הדבר הזה הפך לנורמה. רק תבדקו מתחילת השנה כמה רוצחי נשים שוחררו ממעצר בהסכמת הממסד ובתי המשפט ומיד אחרי כן לא היתה אפשרות להחזיר את המצב לקדמותו. נא לספור את מספר הנשים שנרצחו בדיוק במציאות הזו שהפכה לנורמה. אני כיו"ר נעמ"ת לא יודעת מה עוד צריך לקרות כדי שמשהו ישתנה. בלחץ דעת קהל משתנים דברים שלא מסכנים חיי אדם ולא דיני נפשות ואיכשהו הנורמה הזו לשחרר חשודים שהמסוכנות שלהם בולטת ואף נאמרה על ידי המשטרה ובית המשפט, אין זעקה, אין שינוי ועולם כמנהגו נוהג, ואז אנחנו מתעוררים מחר בבוקר למקרה הבא כאשר הסוף היה מול העיניים והכתובת היתה על הקיר".

גיני הוסיפה: "לדעתי האלימות במשפחה כל הזמן בעליה, כמו גם החברה אלימה בכל מקום, גם בכבישים, גם בתורים. האלימות היא מכת מדינה – על המדרכות, בכבישים, בבתי הספר, במעונות היום לגיל הרך, במוסדות רפואיים. לא רק שזה לא נעצר, זו אלימות בכל מקום. לצערי החברה לא השכילה לשים את הנושא הזה בראש סדר העדיפויות ולא נותנת דגש לאלימות הגואה בכל תחומי החברה וזה גורף, חוצה מחנות, חוצה חברה, בכל השכבות בתוך הבית ומחוצה לו. הסף של הסובלנות כבר כמעט לא קיים".

מהמשטרה נמסר בתגובה, כי "מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לאירוע מסויים. ההחלטה בדבר שחרור עצורים מסורה בתחום עבודת בית המשפט".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן