טיפול פורץ דרך במחלת הסכרת

2
381
בדיקת דם - מרפאה למחלות זיהומיות - לניאדו נתניה, בדיקות סרולוגיות לילדים
צילום פוטוליה

בשורה לחולי הסכרת, בימים אלה אפשר להשיג תרופה פורצת דרך למחלת הסכרת, אשר גורמת לסלק את הסוכר דרך מערכת השתן. את התרופה ניתן להשיג באמצעות רופאי המשפחה – באמצעות כל הביטוחים המשלימים.

הנתונים מראים כי בישראל שנת 2015 יש חצי מיליון חולים בסוכרת מסוג 2 אשר מאובחנים. ההערכה היא, שעוד כחצי מיליון טרם אותרו ואובחנו.

בשנים האחרונות נמצא מנגנון חדש שתוקף את הסוכרת מכיוון הכליה. עד לאחרונה לא היה ידוע שדרך השפעה על הכליה ניתן להוריד את רמות הסוכר בדם. בשנתיים האחרונות אושרו שלוש תרופות חדשות ברחבי העולם, ממשפחת תרופות חדשה, מעכבי ה SGLT2 לטיפול בסוכרת. תרופה אחת וראשונה מסוגה מבין השלוש כבר הגיעה לישראל, והיא הפורסיגה (Dapagliflozin ) – מדובר על מנגנון ייחודי של קבוצת טיפול חדשה שפועל על בסיס העובדה, שהכליה מסננת את הדם ויודעת לנווט הפרשות מחוץ לגוף בעוד שהיא סופחת חומרים חיוניים לשימוש חוזר במחזור הדם. אצל אדם בריא מולקולת הסוכר היא חיונית והיא מוחזרת לגוף, אך לחולי סוכרת סוג 2 יש כבר עודף סוכר בדם וכאן נכנסות לפעולה התרופות מקבוצת הטיפול החדשה. התרופה מפריעה לכליה לספוג מחדש את הסוכר ומסלקת אותו דרך השתן.

לנתניה און ליין – ksn, נמסר, כי הטיפול אף מסייע ותומך בבעיות נוספות של רוב הסוכרתיים – עודף משקל ולחץ דם. גישת הטיפול החדשה מתבססת על הידע הרב שהצטבר היום, שמבין שסוכרת היא מחלה רב מערכתית. עודף משקל הוא אחד הגורמים לסוכרת. לכן, חושבים היום יותר על המרכיבים הבעייתיים של פרופיל החולה בדרך הטיפולית. הגישה החדשה הזו באה לידי ביטוי בטיפולים רפואיים רב מערכתיים כגון בקבוצה הטיפולית החדשה הזו. כתוצאה מהטיפול, הסוכר בדם יורד, מה שמסייע להשיג את המטרה מס' 1, והיא הורדת ה- HbA1c (רמות הגלוקוז בדם). בנוסף, כפועל יוצא מיציאת הסוכר דרך השתן, משיגים שתי מטרות נוספות – ירידה במשקל (בין 3-4 ק"ג קבועים שלא עולים בחזרה) והשפעה על ירידת לחץ הדם.

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן